همشهری آنلاین: دور جدید مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسیر تدوین پیش نویس متن مشترک توافق جامع آغاز شد.

مذاکرات هسته ای

به گزارش ایرنا، در این نشست که از ساعت 10 روز پنجشنبه 25 اردیبهشت و در دومین روز از مذاکرات وین 4 در محل اقامت روسای هیات های مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 در هتل کوبورگ برگزار شده است، طرفین موضوعات مطرح شده از روز گذشته در مسیر تدوین پیش نویس متن مشترک توافق جامع را ادامه می دهند.

براساس این گزارش، بعد از دیدار و گفت و وی ظریف و اشتون ، مذاکرات با حضور گروه ایرانی و معاونان خانم کاترین اشتون ادامه خواهد یافت.

سومین دور از مرحله چهارم مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 قرار بود شامگاه چهارشنبه برگزار شود، اما با توجه به ادامه مشورت‌های طرف غربی به صبح پنجشنبه موکول شد.

وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح و عصر چهارشنیه در دو نوبت در باره آغاز نگارش متن توافق نامه نهایی هسته ای میان ایران و 1+5 شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان مذاکره کردند.

توافق اولیه ایران و 1+5 در موضوع هسته ای سوم آذرماه سال 1393 در ژنو حاصل شد. قرار است توافق نهایی میان طرفین به سند مکتوب تبدیل شود.

کد خبر 259476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز