همشهری آنلاین: شرکت انگلیسی ارتباطات ماهواره ای اینمارست روز جمعه ساعاتی پس از این که هشام الدین حسین سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی اعلام کرد مالزی اطلاعات خامی در ارتباط با پرواز ام.اچ ۳۷۰ در اختیار ندارد، این ادعا را تکذیب کرد.

 اینمارست: گزارش مالزی در مورد اطلاعات ام.اچ ۳۷۰ کذب است

به گزارش ایرنا، اینمارست در بیانیه ای تاکید کرد که اطلاعات خام در مراحل اولیه جستجوی پرواز ام.اچ 370 در اختیار تیم تحقیق قرار گرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی مالیزیا اینسایدر تصریح کرد شرکت اینمارست، مالزی را برای انتشار ندادن این اطلاعات مقصر دانسته است.

این شرکت ماهواره ای انگلیسی همچنین با دفاع از ماهیت اطلاعات خود که مورد انتقاد کارشناسان بین المللی و خانواده های سرنشینان ام.اچ 370 قرار گرفته است، اعلام کرد که نسبت به آخرین موقعیت هواپیمای ناپدیدشده اطمینان کافی دارد.

این شرکت همچنین تاکیدکرد که به واسطه داده های اینمارست پایان سرنوشت این هواپیما در آب های جنوب اقیانوس هند که هزاران مایل از مسیر اصلی آن فاصله داشت، نتیجه گیری شد.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی چند هفته پس از ناپدیدشدن این پرواز در 17 اسفند ماه و در مسیر کوالالامپور به پکن با استناد به اطلاعات شرکت اینمارست از پایان این پرواز در آب های جنوب اقیانوس هند خبر داد و گفت که سرنشینان این هواپیما کشته شده اند.

معمای ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 که 70 روز از محو آن از رادارها می گذرد همچنان حل نشده باقی مانده است که این معما هر روز مقامات مالزی را با چالش جدیدی مواجه می کند.

نوع مدیریت این بحران توسط مقامات مالزی باعث موجی از انتقادات علیه این کشور شده است.

کد خبر 259516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز