چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خصوصی ژئورزونانس اعلام کرد در بخشی از خلیج بنگال موفق به موقعیت‌یابی بقایای هواپیمایی شده‌است که می‌تواند لاشه هواپیمای پرواز MH۳۷۰ خطوط هوایی مالزی باشد.

براساس گزارش NBC، این شرکت استرالیایی خصوصی موقعیت احتمالی این کشف خود را سه‌هزار مایل دورتر از منطقه‌ای که به مرکز تجسس‌های بین‌المللی تبدیل شده، اعلام کرده‌است.

مقامات مالزیایی روز گذشته اعلام کردند درحال بررسی این کشف جدید در فاصله‌ای غیرمنتظره از نقطه‌ای هستند که انتظار می‌رفت هواپیما در آن سقوط کرده‌باشد. هشام‌الدین حسین وزیر حمل‌‌و‌نقل مالزی اعلام کرد که دولت مالزی از گزارشی مبنی بر کشف بقایای هواپیمایی در خلیج بنگال آگاهی دارد و چین و استرالیا نیز از این گزارش مطلعند. به گفته وی مالزی برای ارزیابی این اطلاعات جدید درحال همکاری با گروه‌های بین‌المللی است.

شرکت ژئورزونانس روز دوشنبه گزارش داد موفق به کشف عناصر شیمیایی و موادی شده‌است که با ساختار هواپیمای بوئینگ 777 همخوانی دارند،‌این مواد شامل آلومینیوم، تیتانیوم، مس، آلیاژ‌های فولادی و دیگر مواد هستند. به گفته این شرکت، بقایای کشف شده تا پیش از ناپدید شدن پرواز 370 مالزی در این منطقه وجود نداشته‌است زیرا تصاویری که پنج روز پیش از ناپدید شدن هواپیما از این منطقه به ثبت رسیده‌اند نشان می‌دهند این بقایای در زمانی میان پنجم تا دهم آوریل درون دریا سقوط کرده‌است، پرواز MH370 مالزی هشتم آوریل ناپدید شد.

با این‌همه دیوید پاپ مدیر این شرکت هویت حقیقی این لاشه را تایید نکرده و معتقد است باید پس از انجام تحقیقات کافی درباره آن اظهار نظر کرد. این شرکت که در زمینه اکتشاف نفت و گاز فعالیت دارد، به تکنولوژی‌های حسگر از راه دور مجهز است و با استفاده از همین تکنولوژی موفق به کشف لاشه یک هواپیما در خلیج بنگال شده‌است. جنسیت لاشه کشف شده نیز به کمک همین تکنولوژی که از آن در ردیابی نفت و گاز و مواد معدنی استفاده می‌شود، تعیین شده‌است.

با گذشت بیش از 50 روز از آغاز جستجوی بین‌المللی برای یافتن نشانی از هواپیمای بوئینگ ناپدید شده خطوط هواپیمایی مالزی در منطقه‌ای از اقیانوس هند، تیم‌های بین‌المللی تجسس هرچه به شدت تلاش‌ها و تعداد تکنولوژی‌های فوق‌پیشرفته خود می‌افزایند،‌ از یافتن این هواپیما ناامید‌تر می‌شوند.

البته مقامات مالزیایی به دلیل دوربودن منطقه کشف این شرکت استرالیایی، به شدت نسبت به درستی آن بدگمانند و آن را غیرممکن می‌دانند.

کد خبر 257906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز