همشهری آنلاین: محدوده عملیات تجسس زیردریایی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده پرواز ۳۷۰ مالزی، پس از اینکه جستجو در منطقه‌ای مشخص شده از اقیانوس هند به نتیجه‌ای نرسید، وسعت بیشتری یافت.

براساس گزارش NBC، بلوفین 21، زیردریایی پیشرفته‌ای که در این عملیات برای یافتن نشانه‌ای از پرواز 370 مالزی مورد استفاده قرار گرفته‌است، پس از پایان یافتن بی‌نتیجه جستجو‌هایش در منطقه‌ای به وسعت 15 کیلومتر مربع، به نقشه‌برداری از محدوده‌ای گسترده‌تر از این منطقه که در آن سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیما ردیابی شده، ادامه می‌دهد.

این شانزدهمین باری است که این زیردریایی برای یافتن نشانه‌ای از این هواپیما به عمق 4.5 کیلومتری اقیانوس هند می‌رود. به گفته مقامات نیروی دریایی استرالیا، تا به‌امروز هیچ نشانه و سیگنال جالب توجهی توسط این زیردریایی ردیابی نشده‌است.

در کنار تجسسات این زیردریایی، 9 کشتی نظامی و 12 کشتی معمولی در عملیات تجسس شرکت داشته و منطقه‌ای وسیع‌تر از منطقه جستجوی زیردریایی را پوشش می‌دهند.

پرواز MH370 خطوط هواپیمایی مالزی در تاریخ هشتم مارچ بدون اینکه کوچکترین نشانه‌ای از خود به‌جا بگذارد،‌ به همراه 239 سرنشین در مسیر پروازش از کوالالامپور به پکن ناپدید شد. جستجو برای یافتن این هواپیما در تاریخ هوانوردی جهان به طولانی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین عملیات تجسس تبدیل شده‌است، عملیاتی که کشتی‌ها و هواپیماهای ده‌ها کشور در آن حضور دارند.

کد خبر 257626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز