گروه حوادث: درحالی‌که تنها یک روز به پایان عمر باطری جعبه سیاه هواپیمای مالزی باقی مانده، دریافت سیگنال‌های تازه، امیدها برای یافتن جعبه سیاه هواپیما را زنده کرد.

جستجو سقوط هواپیما

تیم‌های جست‌وجو حالا راهی منطقه‌ای گسترده در اقیانوس هند شده‌اند که گفته می‌شود عمق آب در آنجا به 4500متر نیز می‌رسد. این عملیات بزرگ‌ترین و سخت‌ترین عملیات جست‌وجوی تاریخ لقب گرفته اما هنوز مشخص نیست که سیگنال‌های دریافت شده متعلق به هواپیمای اسرارآمیز است یا نه.

روز گذشته خبرگزاری رویترز گزارش کرد که کشتی‌های جست‌وجوگر استرالیایی توانسته‌اند سیگنال‌هایی مشابه با فرکانس جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده مالزیایی دریافت کنند. تنها کشتی‌های استرالیایی نبودند که چنین سیگنال‌هایی دریافت کردند؛ چرا که یک کشتی چینی هم برای بار دوم ظرف 24ساعت علایم مشابهی ثبت کرد که احتمال می‌رود متعلق به بوئینگ 777 باشد.

هنوز مشخص نیست که این امواج مربوط به هواپیمای ناپدید شده است یا خیر اما چندین کشتی و هواپیما به منطقه دریافت علایم اعزام شده‌اند تا شاید اثری از این هواپیمای اسرارآمیز بیابند. امیدها برای یافتن بقایای هواپیما در این منطقه زمانی قوت بیشتری گرفت که یک هواپیمای چینی اعلام کرد توانسته در محدوده‌ای که سیگنال‌ها از آنجا دریافت شده، چندین شیء سفید ناشناس را روی آب پیدا کند. در این میان مارشال آنگوس هوستون، فرمانده عملیات جست‌وجو گفت: اکنون در تلاشیم مشخص کنیم که آیا آنجا چیزی وجود دارد یا خیر؟

این امیدها، شاید آخرین امیدها برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ 777مالزی باشد که یک‌ماه پیش با 239سرنشین ناپدید شد. چرا که گفته می‌شود جعبه سیاه این هواپیما برای ارسال سیگنال‌های مکان‌یابی از یک باتری استفاده می‌کند که عمر این باتری یک‌ماه است. حالا این نگرانی وجود دارد که با پایان یافتن عمر باتری، ارسال سیگنال‌ها نیز متوقف شود و دیگر امیدی به یافتن جعبه سیاه هواپیما نباشد.

نگرانی دیگری که تیم جست‌وجو با آن روبه‌رو هستند، منطقه‌ای است که سیگنال‌ها از آنجا دریافت شده است. این منطقه از عمیق‌ترین مناطق در اقیانوس هند است که عمق آب در آنجا به 4500متر نیز می‌رسد. به همین دلیل این عملیات بی‌سابقه‌ترین عملیات جست‌وجو در تاریخ لقب گرفته است.

کد خبر 254925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز