همشهری آنلاین: طرح موضوع تماس تلفنی یک زن ناشناس با خلبان هواپیمای مفقود شده مالزیایی، از طریق سیم کارت خریداری شده با کارت هویتی جعلی، در روزنامه دیلی میل انگلستان بعد جدیدی را به این معمای پیچیده افزود.

تهران-ایرنا- بیش از دو هفته است که مفقود شدن هواپیمای مالزیایی چتر گمانه زنی‌های متعدد را بر رسانه‌های جهان گسترده است.

جدیدترین مطلب منتشر شده در شماره روز یکشنبه 93/01/03 روزنامه دیلی میل انگلستان، موضوع مکالمه تلفنی یک زن ناشناس با خلبان هواپیمای مفقود شده را مطرح می‌کند که ساعاتی پیش از پرواز و به وسیله سیم کارت خریداری شده با کارت شناسایی جعلی صورت گرفت.

این روزنامه انگلیسی می‌افزاید: تحقیقات جاری درباره پرسنل پرواز 370 و سرنشینان آن بر مکالمه‌ای تلفنی متمرکز شد که دو دقیقه طول کشیده است؛ مکالمه‌ای بین «زهاری احمد شاه» خلبان هواپیما با زنی ناشناس، ساعاتی پیش از پرواز هواپیمای 777 در 16 روز پیش.

بر اساس این گزارش، محققان، دقت زیادی را معطوف این مکالمه کرده‌اند که به طور مشخص اهمیت آن در استفاده زن مذکور از کارت شناسایی جعلی برای خرید سیم کارت تلفنی این مکالمه است.

گفتنی است در مالزی خرید سیم کارت برای هر شخصی تنها با اثبات هویت وی از طریق ارائه اسناد رسمی مانند گذرنامه امکان پذیر است.

محققان بر این باورند که امکان بسیار زیادی برای شناسایی آخرین تماس با خلبان وجود دارد و می‌توان از مشخصات گوشی تلفن همراه هویت و یا گذرنامه او را تشخیص داد.

پلیس مالزی گفته است که پس از پیگیری از مغازه ای که گوشی تلفن وسیم کارت را فروخته است، دریافته که شخصی که سیم کارت را به زن مشکوک داده بود با استفاده از مدارک قلابی اقدام به خرید سیم کارت کرده است.

اطلاعات جدیدی که پلیس مالزی به آن دسترسی پیدا کرده مقامات امنیتی مالزی را بسیار نگران کرده که مبادا زهاری احمد شاه با گروه‌های ˈتروریستی ˈ در ارتباط بوده است.

پلیس با گفت وگو با همه کسانی که قبل از پرواز با خلبان صحبت کرده‌اند، اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر قرار است با زن و سه فرزند او نیز مصاحبه کند. این در حالی است که این خلبان پیش از این رویدادها از زن خود جدا شده بود.

عملیات جستجو برای یافتن پرواز ام.اچ 370 مالزی که 16 روز پیش در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد از 24 اسفند در دریای جنوب چین نیز متوقف و تلاش‌ها بر دو دالان هوایی احتمالی متمرکز شد.

دالان شمالی از مرز قزاقستان و ترکمنستان به شمال تایلند امتداد دارد و دالان جنوبی نیز از اندونزی به جنوب اقیانوس هند می رسد.

پرواز ام.اچ 370 مالزی بامداد روز شنبه 17 اسفند با 239 مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و معمایی در زمینه حمل و نقل هوایی بوجود آورده است.

کد خبر 253839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز