همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد: هواپیمای مالزیایی با ۲۳۹ سرنشین که در حریم هوایی ویتنام ناپدید شده بود، سقوط کرده است.

سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۳۹ سرنشین

به گزارش واحد مرکزی خبر، مقامات نیروی دریایی ویتنام اعلام کردند : این هواپیمای مسافربری که از ویتنام عازم چین بود و ساعتی پیش ناپدید شده بود در دریا سقوط کرده است.محل سقوط این هواپیمای مسافربری نزدیک جزیره تائو چو در ویتنام بوده است.

این هواپیما حدود ساعت دو و 40 دقیقه بامداد به وقت محلی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور را به مقصد چین ترک کرد، اما ارتباطش با برج مراقبت قطع شد.ارتباط با این پرواز هنگامی قطع شد که هواپیما در آسمان ویتنام بوده و هنوز به آسمان چین وارد نشده بود.

در این هواپیما، 12 خدمه، 227 مسافر از 13 کشور حضور داشتند.

شرکت هواپیمایی مالزی اعلام کرد: در میان مسافران هواپیمای مسافربری ناپدید شده این کشور؛ صد و پنجاه و دو نفر چینی، سی و هشت مالزیایی، دوازده اندونزیایی، هفت استرالیایی، سه فرانسوی، چهار آمریکایی، دو نیوزیلندی، دو اوکراینی، دو کانادایی، یک روسی، یک ایتالیایی، یک تایوانی، یک هلندی و یک اتریشی مسافران این هواپیما هستند.

مسئولان شرکت هواپیمایی مالزی عملیات جستجو و نجات را آغاز کرده اند.

نخست وزیر مالزی روز شنبه اعلام کرد: تا کنون هیچ نشانه ای از هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی به دست نیامده است.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در این باره گفت: عملیات جستجو در منطقه ای که هواپیمای مذکور ناپدید شد -میانه مسیر مالزی به سواحل جنوبی ویتنام- همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شدت عملیات جستجو در این منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

چین دو فروند کشتی به دریای چین جنوبی می فرستد تا لاشه هواپیما را در دریا پیدا کند.

تازه ترین اطلاعات از ناپدید شدن این هواپیما بر فراز دریای چین جنوبی حکایت دارد.

از صبح امروز شایعات زیادی مطرح شده بود برخی شایعات از فرود اضطراری این هواپیما در چین حکایت داشت و برخی اطلاعات دیگر از ورود آن به حریم هوایی ویتنام خبر می داد و حتی ویتنام نیز این خبر را تایید کرده بود و سپس آن را تکذیب کرد.

اکنون مشخص شد آخرین تماس این هواپیما در دریای چین جنوبی بین مالزی و ویتنام برقرار شده بود.

خلبان این هواپیما بیست سال سابقه داشته است.

آخرین حادثه مرگبار در هواپیمایی مالزی، در سال هزار و نهصد و نود و پنج رخ داد، در آن زمان سی و چهار نفر بر اثر سقوط هواپیما جان باختند.

کد خبر 252379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز