همشهری آنلاین: جستجو برای یافتن بوئینگ B۷۷۷-۲۰۰ پرواز MH۳۷۰ یا بقایای آن که پس از ترک کوالالامپور به مقصد پکن ناپدید شده، هنوز ادامه دارد.

هواپیما مالزی

براساس گزارش BBC، هواپیمایی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این هواپیما روز شنبه ساعت 2:40 به وقت محلی و پس از ترک کردن فرودگاه کوالالامپور ناپدید شده‌است. این هواپیما باید درحدود چهار ساعت پس از آغاز پرواز در فرودگاه پکن فرود می‌آمد.

وزیر حمل‌و‌نقل مالزی اعلام کرد هیچ اطلاعاتی از لاشه هواپیما در دست نیست و خواستار تجسس و تحقیقات بیشتر شد. وی اعلام کرد مقامات با نهایت توان خود در تلاش برای یافتن موقعیت هواپیما هستند و ابراز امیدواری کرد شفافیت اطلاع رسانی دولت مالزی درک شود،‌ اما به خانواده‌های سرنشینان این هواپیما گفت پیش از اطلاع‌رسانی باید از صحت اطلاعات اطمینان حاصل شود.

این هواپیما به گفته دولت ویتنام،‌ در جنوب ویتنام از صفحه رادار خارج شد و آخرین موقعیتی که هواپیما در آن مشاهده شده شبه جزیره سا‌مائو بوده‌است.

این بوئینگ B777-200 حامل 227 نفر مسافر از جمله دو کودک و 12 خدمه بوده‌است. تاکنون هیچ‌ گزارشی از سقوط هواپیما در آب‌های چین و یا در کشور ویتنام منتشر نشده است. 153 نفر از مسافران این هواپیما چینی، 38 نفر مالایی،‌12 نفر اندونزیایی، 7 نفر استرالیایی، چهار نفر آمریکایی، دو نفر نیوزیلندی،‌دو نفر کانادایی و دو نفر اکراینی و روسی و چندین نفر نیز از کشورهای ایتالیا، تایوان، هلند و اطریش بوده‌اند.

مقامات چندین کشور مختلف 10 ساعت پس از ناپدید شدن این هواپیما هنوز در تلاشند تا موقعیت هواپیمای ناپدید شده را بیابند و جستجوهای ارتباطاتی و رادیویی برای یافتن این هواپیما و سرنشینانش هنوز ادامه دارد. چین دو کشتی نجات را راهی دریای جنوب چین کرده تا عملیات کشف، امداد و نجات را در این منطقه اجرا کنند.

کد خبر 252336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز