همشهری آنلاین: بزرگترین هواپیمای جهان که ترکیبی از هلی‌کوپتر، هواپیما و بالون است به عنوان کلیدی‌ترین ابزار برای پاک‌تر شدن سفرهای هوایی آینده رونمایی شد.

هواپیما

براساس گزارش CNN، این هواپیمای بزرگ می‌تواند برای سه‌هفته در آسمان شناور باشد و برای انتقال چندین‌تن کمک‌های بشردوستانه و کالاهای سنگین در جهان بسیار کاربردی خواهد بود.

هواپیما

این هواپیمای ترکیبی شرکت HAV طولی برابر 91 متر داشته و به دلیل ترکیبی بودنش کاملا پاک بوده و آلودگی کربنی از خود به‌جا نمی‌گذارد. قرار است از این وسیله نقلیه هوایی ترکیبی علاوه بر جا‌به‌جایی بارهای سنگین برای برقراری ارتباطات و اجرای برنامه‌های تجسسی نیز استفاده شود.

تولید‌کنندگان این نقلیه امیدوارند در آینده با تولید تعداد زیادی از این نقلیه‌های ترکیبی جمعیت آنها را به تعداد هلیکوپتر‌ها رسانده و راه‌حلی  زیست‌محیطی و پاک را برای حمل و نقل دهها تن بار و کمک‌های انسانی به گوشه‌و کنار جهان ایجاد کنند.

به گفته شرکت ‌HAV هواپیمای جدید به دلیل توانایی‌اش در معلق ماندن طولانی‌مدت در آسمان می‌تواند در زمینه برقراری ارتباطات و پخش مستقیم رقابت‌های ورزشی نیز کاربرد داشته‌باشد. هنمچنین بی‌صدا بودن آنها می‌تواند قابلیت استفاده از این هواپیماها را در عملیات نظامی و پلیسی فراهم آورد. ساخت هر دستگاه از این هواپیما 30 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و شرکت سازنده قصد دارد ساخت مدل‌هایی بزرگتر با توانایی حمل 200 تن بار را نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.

کد خبر 251525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز