همشهری آنلاین: استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره وضعیت فعلی پروژه هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره در این دانشگاه گفت: این پروژه مراحل نهایی طراحی مفهومی را می‌گذراند.

طراحی مفهومی هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره در مراحل پایانی است

به گزارش ایرنا، مهدی مجیدپور در همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره گفت: این پروژه ازجمله طرح‌های کلان مصوب شورای عالی عتف به شمار می‌آید که به لحاظ هزینه و نیروی انسانی عظیم‌ترین طرح کلان ملی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت این هواپیما با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همکاری دانشگاه‌ علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری استان فارس در دست اجرا است.

دبیر همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره ادامه داد: نوع هواپیما براساس مطالعات بازار انتخاب شده است و مطالعات بازار نشان می‌دهد که بیش از نیمی از نیاز صنعت هوایی ایران به هواپیماهای پرواز میانی (120 تا 200 نفره) است.

وی بیان داشت: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد ایران تا 20 سال آینده بیش از 50 میلیارد دلار برای خرید هواپیما هزینه خواهد داشت و اگر هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به آن اضافه کنیم این میزان به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی درباره ویژگی‌های هواپیمای در دست ساخت ایران توضیح داد: این هواپیما بین 150 تا 200 نفر ظرفیت مسافر خواهد داشت و برد آن 3500 تا 4000 کیلومتر خواهد بود.

همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است.

کد خبر 260369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز