چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «هواپیمای مرموز در بیابان قم»، « توقف شوک آور هواپیما در قم»، «راز عجیب هواپیمای دیده شده در قم» ... اینها عناوین مطالبی است که چندی پیش در پایگاه‌های اطلاع رسانی در مورد یک هواپیما در بیابان‌های خروجی قم در نزدیکی پردیسان درج شده بود.

هواپیما

به گزارش خبرنگار مهر، خبر عجیبی که واکنش‌های جالبی در کاربران این سایت‌ها برانگیخت. عده‌ای رها شدن این هواپیما را به موضوعات امنیتی کشور ارتباط دادند و عده دیگری هم از رابطه مرموز دیده شدن این هواپیما و موضوعات سیاسی روز می‌گفتند.

بی‌شک حضور این هواپیما هیچ ارتباطی به فرودگاه نداشت چرا که فرودگاه قم در منطقه سلفچگان در حال ساخت است و هنوز به مرحله‌ای نرسیده که هواپیمایی در آن پرواز کند. از طرفی در آن محدوده خبری از باند پرواز و برج مراقبت نیست تنها چیزی که وجود دارد بوستان غدیر و بیابان است.

این پایگاه‌های اینترنتی اشاره کرده بودند که این هواپیما در بیابان‌های نزدیک به پردیسان رها شده و تنها چند سگ از آن مراقبت می‌کنند.

برای همه سئوال برانگیز بود که دلیل توقف بیش از حد این هواپیمای مسافربری که از نوع فوکر 100 است، چیست و چرا برای انتقال آن به فرودگاهی مناسب هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد؟

هواپیمای از رده خارج

همان روزها بود که رئیس سازمان هواپیمایی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها به شایعات در این مورد پاسخ داد.

حمیدرضا پهلوانی گفت: این هواپیمای مسافری است که از رده خارج شده و متعلق به یکی از شرکت‌های هواپیمایی منحل شده، است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه این هواپیما صاحب دارد، تصریح کرد: هواپیمای مذکور متعلق به فردی است که هم‌اکنون در شهر قم در حال ساخت فرودگاه بوده و قبلاً هم ایرلاین داشته است.

این گفته پهلوانی فکر هر خواننده‌ای را به سوی محمد علی شفیعی، رئیس هیئت مدیره و سرمایه گذار فرودگاه سلفچگان می‌برد چرا که شفیعی به گفته خودش تنها سرمایه گذار فرودگاه خصوصی در کشور است.

هواپیما متعلق به سرمایه گذار فرودگاه نیست

البته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم این ادعا را رد می‌کند.

حسین رضایی نسب با اشاره به اینکه این موضوع ربطی به شفیعی و فرودگاه سلفچگان ندارد، اظهار کرد: سرمایه گذاری که این هواپیما را خریده بود، با مشکلات مالی مواجه شد و مجبور شدیم طرح را به دیگری واگذار کنیم.

وی افزود: مالک جدید از کسانی است که در قم رستوران داری می‌کند و قرار است کار خود را در این هواپیمای از رده خارج شده گسترش دهد.

رضایی نسب می‌گوید واگذاری این امر مراحل قانونی دارد که در حال طی شدن است.

آنچه مسلم است این است که این هواپیما به صورت قانونی خریداری شده و قرار است برای ساخت رستوران هوایی استفاده شود.

پیگیری قانونی خبر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه رسانه‌ای که در این مورد جنجال کرده بود مورد پیگیری قانونی قرار گرفت، می‌گوید: هیچ چیز عجیبی در این موضوع نیست. هواپیما به صورت قطعه قطعه خریداری شده و در محل به هم متصل شده است و هیچ مورد غیرقانونی در این روند وجود ندارد.

گویا مالک کنونی این هواپیما نیز مانند بسیاری به بحران‌های مالی دچار شده و در حال حاضر توان ساخت این رستوران را ندارد.

به هر حال این هواپیما هنوز هم قرار است میهمان شهرمان باشد شاید در آینده به محلی خاطره ساز برای شهروندان تبدیل شد.

کد خبر 240364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز