همشهری آنلاین: ˈوان عزیزه وان اسماعیلˈ همسر انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی کرسی کجنگ در مجمع ایالتی سلانگور را بدست آورد.

به گزارش ایرنا، انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی اصلی ترین رقیب دولت در انتخابات شهر کجنگ محسوب می‌شد که پس از محکومیت پنج ساله به زندان توسط دادگاه تجدیدنظر مجبور به کناره گیری شد و همسرش خود را رقیب ائتلاف حاکم برای انتخابات روز گذشته این شهر مالزی کرد.

انور ابراهیم در حالی به پنج سال زندان محکوم شد که در سال 2012 دادگاه عالی این کشور حکم تبرئه وی را از اتهام فساد اخلاقی صادر کرده بود.

دکتر وان عزیزه وان اسماعیل همسر انور ابراهیم توانست 16 هزار و 741 رای را در این انتخابات کسب کند و رقیبش از ائتلاف حاکم 11 هزار و 362 رای بدست آورد.

کرسی کجنگ در مجمع ایالتی سلانگور پیش از این در اختیار ˈلی چین چهˈ از حزب عدالت مردم بود که اواخر ماه ژانویه از پست خود کناره گیری کرد. حزب وی نیز زیرمجموعه ای از ائتلاف مخالفان دولت مالزی را تشکیل می‌دهد.

پیروزی انتخابات در حوزه کجنگ می‌توانست انور ابراهیم را برای دستیابی به سروزیری ایالت سلانگور که پله های آخر تشکیل دولت در مالزی است محقق کند و پیروزی همسرش در این انتخابات نیز برای وی موفقیت بزرگی است.

وان عزیزه همسر انور ابراهیم در حالی در انتخابات کرسی کنجگ پیروز شد که وی در سال 1387 نماینده ایالت پنانگ در پارلمان بود و به منظور فراهم سازی زمینه لازم برای شرکت همسرش در انتخابات میان دوره ای این کشور ، از سمت نمایندگی در پارلمان مالزی استعفا داد.

کد خبر 253843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز