یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

دبیر کل ناتو در سفرش به استونی از روسیه خواست تا از قرار گرفتن در آستانه مداخله نظامی در اوکراین عقب‌نشینی کند.

هشدار مجدد ناتو به روسیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، آندرس فوگ راسموس، دبیر کل ناتو در جریان دومین روز سفرش به استونی در سخنرانی در دانشگاه "تالین" گفت، درباره حضورش در این کشور دو پیام دارد که باید به گوش حضار برساند. نخستین پیام خطاب به روسیه است که اقداماتش در اوکراین نقض غیرقانونی و نامشروع قوانین بین‌الملل محسوب می‌شود.

راسموسن در این پیام خطاب به روسیه گفت: "روسیه باید از آستانه مداخله نظامی عقب‌نشینی کنی، مجدداً‌ به سیستم بین‌الملل بپیوندی و به تعهدات بین‌المللی‌ات جامه عمل‌ بپوشانی، چرا که این مسأله هم برای امنیت خود شما و هم امنیت کل جهان مهم و ضروری است."

وی افزود که دومین پیام خطاب به مردم استونی و همسایگان حوزه بالتیک‌اش است.

‌راسموسن خطاب به مردم شرق اروپا گفت: "ناتو در کنار شما است. ممکن است که شما از نظر جغرافیایی در مرز ناتو باشید اما از نظر سیاسی در مرکز ائتلاف ما قرار دارید. ناتو هر کاری که بتواند برای دفاع از شما و تمامی متحدان انجام می‌دهد تا از مردم و جامعه‌مان در برابر هر گونه تهدیدی مخالفت کند. تعهدات ناتو به دفاع جمعی همچنان پابرجا است و پابرجا نیز باقی خواهد ماند."

راسموسن پس از این سخنرانی به پایگاه هوایی "آماری" جایی که 150 سرباز آمریکایی و 100 سرباز انگلیسی در چند روز گذشته به رزمایش ناتو در حوزه بالتیک پیوسته، رفت و استونی را به مقصد مقر ناتو در بروکسل ترک کرد.

 

کد خبر 259187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز