شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هواپیماهای جنگی روسیه ظرف ۲۴ ساعت گذشته چند بار به حریم هوایی اوکراین تجاوز کردند.

russia

این موضوع را سخنگوی پنتاگون اعلام کرد.

سرهنگ «استیون وارِن» در توضیح این خبر گفت: «می‌توانم تأیید کنم که طی 24 ساعت گذشته هواپیماهای جنگی روسیه چند نوبت وارد حریم هوایی اوکراین شده‌اند.»

این تازه ترین نشانه از افزایش رویارویی بین مسکو و کی‌یف محسوب می‌شود.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،سخنگوی پنتاگون  به جزئیات بیشتر این خبر از جمله این که این موارد در کجا اتفاق افتاده یا از چه نوع هواپیماهای روسی برای این منظور استفاده شده است، اشاره ای نکرد.

سخنگوی پنتاگون از روسیه خواست برای جلوگیری از تشدید اوضاع ، اقدامات فوری انجام دهد.

سرهنگ وارِن گفت : «چاک هگل ،وزیر دفاع آمریکا با توجه به افزایش تنش‌ها از روز پنجشنبه تاکنون در تلاش بوده است تا با همتای روسی خود تلفنی گفت‌و‌گو کند اما مسکو هنوز به این درخواست پاسخی نداده است.»

او افزود با این حال ژنرال «مارتین دمپسی» ، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با همتای نظامی خود در مسکو صحبت کرده است.

پس از آن که اوکراین از عملیات نظامی برای مقابله با شورشیان طرفدار کرملین خبر داد، روسیه برای نظامیان خود و همچنین هواپیماهایش که نزدیک مرز اوکراین صف‌آرایی کرده‌اند دستور برگزاری رزمایش‌های جدید صادر کرد.

مقامات دفاعی امریکا تحرک ناگهانی نظامیان روسی در ارتباط با رزمایش های اعلام شده را تأیید و اذعان کردند در صورتی که روسیه بخواهد وارد عمل شود ، از حجم گسترده قدرت آتش در مرز برای تصرف سریع مناطقی در شرق اوکراین برخوردار است.

کد خبر 257272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز