شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محاصره نوار غزه طرح‌های زیر بنایی این منطقه را متوقف کرده‌است و سازمان‌های بین‌المللی در خصوص تبعات آن هشدار داده‌اند.

gaza

واحد مرکزی خبر به نقل از وائل الدحدوح، خبرنگار شبکه الجزیره، گزارش داد: در برخی خیابان‌های غزه، مناظر بسیار بدی از ورود فاضلاب و آب‌های آلوده در سطح شهر دیده می‌شود که بهداشت منطقه را به خطر می‌اندازد. محاصره نوار غزه و بسته شدن تونل‌ها میان نوار غزه و مصر دو عامل از کارافتادن شبکه‌های تصفیه آب و فاضلاب غزه هستند و باعث شده است ده‌ها طرح زیر بنایی این منطقه با مشکل مواجه شوند.

نزار حجازی، شهردار غزه می‌گوید: به علت وارد‌نشدن مواد لازم به غزه 35 طرح عمرانی کاملا متوقف شده است.

محمد الفرا، وزیر حکومت محلی در دولت حماس گفت: اشغالگران با محاصره نوار غزه ما را به دوران ماقبل تاریخ بازگردانده‌اند. اگر ما مشکل اقتصادی یا بهداشتی داریم علت آن محاصره‌ای است که به بهانه مسائل امنیتی بر ما تحمیل شده‌است.

الجزیره افزود: حکومت حماس این محاصره را سیاسی می‌داند.

محمد الفرا می گوید: هدف اصلی محاصره، فشار واردکردن بر ملت فلسطین برای تغییر موضع سیاسی خود است.

الجزیره ادامه داد: آژانس امدادرسانی و ایجاد اشتغال برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل هم محاصره نوار غزه را که مانع پیشرفت طرح‌ها شده است، مجازات دسته‌جمعی خواند.

پی یر کراهنبل ،کمیسر کل آنروا گفت: آنچه در نوار غزه دیده می‌شود مجازات دسته‌جمعی افراطی و غیرقانونی است که سعی می‌کنیم با کمک‌هایمان آثار آن را از بین ببریم.

الجزیره در پایان افزود: صلیب سرخ جهانی هم در مورد تبعات محاصره اقتصادی نوار غزه هشدار داده است.

کد خبر 258149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز