چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جنبش حماس در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نامزد معرفی می‌کند .

خلیل الحیه، عضو ارشد دفتر سیاسی حماس گفت حماس درآینده حضور فعال خواهد داشت و معرفی نامزد خود را در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین بررسی می‌کند .

الحیه افزود جنبش حماس می‌خواهد حضور فعالی در انتخابات شورای قانون‌گذاری ، سازمان آزادیبخش و شورای ملی فلسطین داشته باشد تا این موسسات نمایندگان واقعی مردم فلسطین باشند .

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد این جنبش خود را برای حضور در انتخابات آینده آماده می‌کند و کمیته ویژه حماس برای پیگیری انتخابات تصمیمات لازم را در این باره اتخاذ کرده‌است.

او افزود مشارکت فعال در انتخابات شورای ملی فلسطین و ریاست تشکیلات خودگردان بخشی ازبرنامه‌ها و اهداف حماس در آینده خواهد بود .

خلیل الحیه به اجرای موفق مفاد توافقات اخیر برای رسیدن به آشتی ملی فراگیر بر اساس جدول زمانی تعیین شده اعتماد دارد و کاملا مصمم است تا توافقات اخیر به طور کامل اجرایی شود .

الحیه افزود برخلاف برخی ادعاها ، حماس برای فرار از بحران کنونی توافق‌نامه آشتی ملی را امضا نکرده‌است بلکه هدف اصلی این جنبش تامین منافع مردم فلسطین است .

او خاطرنشان کرد توافق‌نامه آشتی ملی فقط به معنای تشکیل دولت نجات ملی نیست بلکه باید برنامه سیاسی کامل و مدونی با حضور همه احزاب و طیف‌های سیاسی برای حفظ حقوق فلسطینیان تشکیل شود .

کد خبر 257877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز