سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
۰ نفر

محمد کرباسی:«هیچ وقت اوضاع برای اسرائیل این‌قدر بد نبوده است».

بیت المقدس

اين حرف نه از سوي يكي از مخالفان رژيم صهيونيستي بلكه از سوي يكي از مقام‌هاي ارشد وزارت امور خارجه اين رژيم در ميان انتقادهاي سخت اين روزهاي جامعه جهاني از اين رژيم بيان شده‌است. روز گذشته اعلام ساخت هزار واحد مسكوني جديد براي گسترش شهرك‌سازي‌هاي رژيم صهيونيستي در ميان اعتراض‌ها و انتقادها حتي از سوي متحدان اين رژيم باعث شد تا مقام‌هاي اسرائيل قدم ديگري را در مسير بي‌بازگشت انزواي كامل خود بردارند تا بحران ديپلماتيك براي كابينه بنيامين نتانياهو به اوج برسد. درحالي‌كه همه دنيا مشغول خبرهاي داعش است اكنون اين رژيم صهيونيستي است كه در ميان هياهوي داعش در تلاش براي گسترش اشغالگري خود با گسترش شهرك‌سازي و دست‌درازي به اماكن مذهبي مسلمانان است.

دفتر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي روز گذشته از تصميم براي ساخت هزار واحد مسكوني جديد در شهرك‌هاي غيرقانوني بيت‌المقدس شرقي خبر داد؛ اقدامي كه گفته شده نخستين مرحله از مجموعه اقدام‌هاي اين رژيم در بيت المقدس شرقي و كرانه باختري به‌حساب مي‌آيد كه طي اين هفته اعلام مي‌شود.

درحالي‌كه به تازگي وزير جنگ رژيم صهيونيستي با برخوردي سرد از سوي مقام‌هاي آمريكا در واشنگتن مواجه شد به‌نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي در يك موضع لجوجانه در مقابل انتقادهاي كشورهاي مختلف و نهادهاي بين‌المللي ازجمله سازمان ملل قرار گرفته است. اقدام نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در ميان هشدارها و اعتراض‌هاي جهاني حتي باعث انتقادهاي تند از درون كابينه اين رژيم شده است. «يعير لاپيد» وزير دارايي رژيم صهيونيستي در واكنش به اين مسئله هشدار داد كه ساخت‌وساز بيشتر در اين مرحله باعث بحران جدي در روابط با آمريكا مي‌شود و اين اقدام به موقعيت بين‌المللي اسرائيل آسيب مي‌رساند.
زيپي ليوني، وزير دادگستري اين رژيم هم در واكنش به اين مسئله اعلام كرده كه اين اقدام از نقطه‌نظر امنيتي و ديپلماتيك غيرمسئولانه است.

حزب چپگراي «كارگر» هم در اعتراض به موافقت نتانياهو با ساخت‌وساز بيشتر در كرانه باختري در بيانيه‌اي اعلام كرده كه نتانياهو منافع ديپلماتيك اسرائيل را در ازاي چند‌ماه بيشتر ماندن در پست نخست‌وزيري مي‌فروشد.اين در حالي است كه به گزارش كانال ۲ تلويزيون رژيم صهيونيستي بنيامين نتانياهو قصد دارد طي اين هفته طرح‌هاي ديگر اين رژيم را براي اشغالگري بيشتر ازجمله ساخت ۱۲ جاده جديد به كرانه باختري اعلام كند. قرار است روز چهارشنبه نخست‌وزير رژيم صهيونيستي جلسه‌اي ويژه در اين رابطه داشته باشد. گفته مي‌شود كه نتانياهو از سوي احزاب راست افراطي حاضر در كابينه ائتلافي خود براي شهرك‌سازي‌هاي بيشتر به‌شدت تحت فشار است.

  • رژيمي در مسير بي‌بازگشت انزوا

اقدام‌هاي رژيم صهيونيستي در ميان فشار افكار عمومي جهان به‌ويژه پس از حملات خونين اين رژيم به غزه باعث افزايش تنش‌ها در رابطه با آمريكا و ديگر كشورهاي جهان شده است؛ مسئله‌اي كه انزواي كامل اين رژيم را از جامعه بين‌المللي در پي دارد. يكي از مقام‌هاي ارشد وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با سايت المانيتور گفته‌است: هيچ وقت سابقه نداشته كه ما در چنين وضعيتي بد و در ميان اين حجم از انتقادها باشيم.

اتحاديه اروپا و آمريكا هر دو شهرك‌سازي‌هاي غيرقانوني رژيم صهيونيستي را محكوم كرده‌اند. همچنين اقدام كشورهاي مختلف اروپايي در به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين موج جديدي عليه اين رژيم به راه انداخته است. پس از اقدام دولت سوئد در اين رابطه، پارلمان‌هاي انگليس و ايرلند با اكثريت آرا كشور مستقل فلسطين را به رسميت شناختند. همچنين كشورهاي ديگر اروپا مانند فرانسه در اين صف قرار دارند كه شكستي سخت براي رژيم صهيونيستي به‌حساب مي‌آيد. اتحاديه اروپا به‌عنوان دوست نزديك رژيم صهيونيستي بارها شهرك‌سازي‌هاي اين رژيم را محكوم كرده و تحريم‌هايي را عليه اين رژيم وضع كرده است.

هفته گذشته در سفري كه موشه يعلون، وزير جنگ رژيم صهيونيستي به واشنگتن داشت، دولت اوباما تقاضاي او براي ملاقات با مقام‌هاي ارشد اين كشور ازجمله جو بايدن معاون رئيس‌جمهور آمريكا، جان كري وزير امور خارجه و سوزان رايس، مشاور امنيت ملي را رد كرد. يعير لاپيد، وزير دارايي رژيم صهيونيستي به تازگي به صراحت از بحران در روابط اين رژيم با آمريكا خبر داد و اين مسئله را تأييد كرد. او در يك نشست گفت: در روابط ميان آمريكا و اسرائيل بحران وجود دارد و اين بحران بايد محترمانه و مسئولانه حل شود.

مخالفت كاخ سفيد با تقاضاي وزير جنگ رژيم صهيونيستي، واكنش به اظهارات منفي موشه يعلون و برخي ديگر از نزديكان نخست‌وزير اين رژيم درباره جان كري، وزير امور خارجه آمريكا بود كه خشم و اعتراض مقام‌هاي واشنگتن را برانگيخت. وزير جنگ رژيم صهيونيستي در يك محفل خصوصي در مقابل تلاش‌ها براي صلح كه با پافشاري بر شهرك‌سازي‌هاي رژيم صهيونيستي با شكست مواجه شده گفت: تنها يك چيز مي‌تواند ما را نجات دهد، آن هم اينكه جان كري برنده نوبل صلح شود و دست از سر ما بردارد!

کد خبر 276138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha