همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: از هر زمان دیگری در تاریخ ایران قدرتمندتریم و برای یک مواجهه پیروزمندانه با قدرت‌های بزرگ و ائتلافی از قدرت‌ها کم نداریم.

حسین سلامی

به گزارش ایسنا، روز گذشته (پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) یادواره 100 شهید دبیرستان سپاه با عنوان «شهدای مکتب» در لانه جاسوسی برگزار شد.

در این یادواره که جمعی از رزمندگان، خانواده‌های شهدا و مقامات لشکری حضور داشتند، سردار پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در سخنانی گفت: این یادواره در حقیقت یک دیدار آسمانی و لحظه ملاقات پدران و مادران شهدا با فرزندان شهیدشان است. دامان مادران و آغوش گرم پدران است که موجب شد در سرزمین ایران چنین گل‌های خوش‌بوی علوی و حسینی و سروهای تازه به قامت کشیده پرورش یابند. این شهدا و دانش‌آموزان در ابتدای جوانی توانستند تمایز میان زندگی و مرگ حقیقی را کشف کنند از همین رو پیوند عاطفی میان والدین شهدا و فرزندانشان از جنس ژرف‌ترین عواطف و محبت‌ها است.

وی ادامه داد: بزرگترین هنر این شهدا برجسته کردن سیمای ولایت است. مادران نیز در همین راستا فرزندان خود را که باارزش‌ترین آرزوهایشان بود تا عرش بدرقه کردند. جنس ایثار والدین شهدا بسیار قوی است چرا که آن‌ها زیباترین تفسیر از واژه ایثار را در زمین نقش‌آفرین کردند از همین رو قول و فعل شهدا و والدین آن‌ها با هم سازگاری و هماهنگی داشت. آن‌ها همانند شهدای سال 61 هجری که در عصر عاشورا حضور یافتند در زمان حرکت کردند و عاشورایی دیگر را در دوران هشت سال دفاع مقدس رقم زدند.

جانشین فرمانده کل سپاه در رابطه با درس بزرگ شهدا به جامعه خاطرنشان کرد: همواره اسلام و وطن نیازمند مردانی است که از آرزوهای خود بگذرند تا اسلام باقی بماند و چهره ولایت خدشه نبیند تا اعتبار و اقتدار ملی‌مان در عالم ریشه‌دار باشد. شهدا به خوبی می‌دانستند که ارزش زندگی به اسلام است و زندگی بدون درخشش اسلام بی‌ارزش خواهد بود و از مرگ بدتر است.

سردار سلامی یادآور شد: شهدا معلم جاودانگی ما بوده و هستند. آن‌ها درس عزت، بزرگی، شکوه و مکتب را به ما آموختند. آن‌ها اجازه ندادند که دشمن بر مسلمانان اراده خود را تحمیل کند بلکه این اراده مسلمانان بود که به کفار تحمیل شد. آن‌ها به ما آموختند که تشیع و شیعیان نفوذ‌ و شکست‌ناپذیر هستند و هیچ‌گاه در زمین‌شان تسخیر نخواهد شد. پیشرفت، رفاه، عدالت، آزادی، شرافت، کرامت و هر آنچه که از فضیلت‌ها در زمین موجود است به واسطه از خودگذشتگی شهدا برای این ملت در گستره جغرافیای ایران حاصل شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمن هیچ گزینه بی‌خاصیتی و ناکارآمدی را نمی‌تواند برای ما انتخاب کند، گفت: اگر امروز دشمنان با ادب و احتیاط در مقابل ما سخن می‌گویند و جرأت انتخاب هیچ گزینه‌ای را ندارند مربوط به نفوذ جوهره شهادت در کالبد جامعه است. دشمن بی‌رحم هیچ دلیلی برای توقف در برابر ملت ایران نمی‌تواند ببیند چرا که شهادت‌طلبی و ایثار موجب می‌شود سناریو و استراتژی‌های دشمنان سرکوب شود.

سردار سلامی تأکید کرد: ما امروز به برکت مقاومت و ایستادگی‌ها، از هر زمان دیگر در تاریخ ایران قدرتمندتر هستیم و هیچ چیز برای یک مواجهه پیروزمندانه در مقابل دشمنان بزرگ و ائتلافی از قدرت‌های بزرگ کم نداریم، در این راه تکیه‌گاه ما ایمان شکست‌ناپذیر ملت ایران است؛ ایمانی که مسلح به عاشورا و سلاح شهادت‌طلبی است.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: امروز ایران به نام اسلام و زیر پرچم ولایت فقیه و هدایت حضرت آیت‌الله العظمی‌ خامنه‌ای در حال رشد و شکوفایی است. ایران تنها کشوری است که پای آمریکا‌یی‌ها و صهیونیست‌ها بعد از انقلاب روی آن گذاشته نشده است. ما کشوری آزاد و مستقل هستیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر یادواره شهدای مکتب، حجت‌الاسلام سید سمسام‌الدین ‌قوامی مدیر دبیرستان سپاه در سال‌های 62 و 63 ضمن گرامیداشت ماه رجب و تولد امام محمد باقر (ع) با بیان خاطراتی گفت: طرح تأسیس دبیرستان سپاه به اوایل جنگ بازمی‌گردد. آن زمان من احساس می‌کردم ممکن است بچه‌های حزب‌اللهی کمی از آرمان‌های انقلابی خود فاصله بگیرند بنابراین طرح دبیرستان سپاه را مطرح کردم و آقای دین‌پرور که اکنون مسئول نهاد نهج‌البلاغه قم هستند این طرح را تصویب کردند. آن زمان این طرح در نظر فرماندهان نیز جالب آمد، بنابراین دبیرستان در لانه جاسوسی احداث شد. با توجه به اینکه لانه جاسوسی تازه تسخیر شده بود، تأسیس این مدرسه انعطاف بسیاری داشت.

وی با اشاره به گفت‌وگویی که با تیمسار ظهیرنژاد داشت، گفت: آن زمان برای احداث این مدرسه با تیمسار ظهیرنژاد صحبت کردم چرا که ایشان نیز توانسته بودند مدرسه‌ای به این شکل تأسیس کنند. خروجی این دبیرستان از سه ضلع آموزش نظامی، علمی و دینی برخوردار بود.متأسفانه سال 69 این دبیرستان تعطیل شد و همه آرمان و چشم‌اندازهای عالی آن نیز از بین رفت. آن زمان در نظر داشتیم که در تمامی استان‌ها مدرسه‌ای به این شیوه تأسیس کنیم. برای همین در ارومیه مدرسه مکتب‌النبی، در کرمان مدرسه امام باقر (ع) و در تبریز نیز مدرسه امام حسین (ع) احداث شدند.

قوامی یادآور شد: آمریکا هیچ وقت به خاطر خون شهدا نتوانسته است بر ما سلطه یابد برای همین تقاضا می‌کنم که دوباره این مدرسه براساس نیازهای امروز و امکانات بروز بار دیگر احیا شود چرا که به نفع سپاه خواهد بود.

در بخش پایانی این مراسم از تعدادی از والدین شهدا نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 258058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز