همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با کشورهای همسایه جنوبی و شمالی تعامل خوبی داریم.

دریادار علی تنگسیری روز پنجشنبه 18 اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: با کشور عراق در زمینه‌های آموزشی قراردادهایی منعقد شده و نیروی دریایی سپاه در نمایشگاه‌های منطقه نیز شرکت می‌کند و دستاوردها و سازه‌های خود را در معرض نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه از کشورهای دیگر نیز تقاضا برای آموزش نیروهای آن کشور وجود دارد، افزود: قطر اخیرا خواستار آموزش نیروهایش توسط نیروی دریایی سپاه شده که این امر، نشان دهنده ارتقای آموزشی نیروهای دریایی ایران است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نیروهای ایران تجربه هشت سال دفاع مقدس و سوابق رزمی بالایی دارند و استادان نظامی نیز جنگ را لمس کرده و عملیات های خارق العاده ای در آن دوران انجام داده‌اند.

دریادار تنگسیری نیروی دریایی سپاه را یک نیروی تخصصی عنوان و تصریح کرد: قبل از انقلاب این آموزش‌ها در کشورهای بیگانه انجام می شد ولی به برکت انقلاب و نظام اسلامی هم اینک این آموزش‌ها در داخل کشور توسط اساتید بومی انجام می‌شود.

وی در مورد دریای خزر نیز گفت: در شمال کشور و در دریای خزر، یک پایگاه دریایی داریم که تمامی آموزش‌های دریایی به صورت تخصصی و آکادمیک در شمال ایران تحت پوشش دانشگاه علوم دریایی امام خامنه ای متمرکز ارایه می‌کند.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی سپاه بر پنج پایه شناوری، تکاوری، موشکی، هوادریا و پهباد استوار است و تمامی رشته‌های آن به عنوان رشته‌های آموزشی در دانشگاه امام خامنه‌ای آموزش داده می‌شود.

دریادار تنگسیری در ادامه این گفت وگو بیان کرد: نیروی دریایی سپاه با در اختیار داشتن تعداد زیادی شناور در آب‌های جنوب از شمال خلیج فارس تا تنگه هرمز به طول یک هزار و 275 کیلومتر حضوری باصلابت دارد.

وی افزود: نیروهای دریایی ایران اسلامی امروز به طور کامل به خلیج فارس و تنگه هرمز مسلط هستند و این موضوع، نشان دهنده اقتدار کشور است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقتدار بالای نیروهای دریایی کشورمان در منطقه خاطرنشان ساخت: نیروی دریایی ارتش هم در دریای عمان و هم در آب‌های فراتر از دریای عمان خدمت می‌کنند.

مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه با حضور دریادار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) زیباکنار رشت برگزار شد.

مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) تحت نظر دانشگاه امام حسین (ع) فعالیت کرده و تنها مرکز تکاوری و تفنگداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

کد خبر 258838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز