همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مرزهای شرقی از زمانی که مسوولیت به سپاه واگذار شده تمامی برنامه های ما حول محور واگذاری امنیت به مردم منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ˈمحمد پاکپورˈ روز پنجشنبه 25 اردیبهشت در حاشیه آیین ترحیم سردار حسین افشارمنش فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه به خبرنگاران در کرمان اظهار کرد: هم اکنون امنیت در استان سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور به مردم منطقه سپرده شده و با سازماندهی که ما از مردم بومی منطقه داشته ایم امنیت خوبی برقرار است.

وی در مورد تغییر در نوع حفاظت از مرزها گفت: مسوولیت بخشی از مرزها را نیروی زمینی به طور مستقیم برعهده گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ویژگی های بارز سردار افشارمنش اظهار کرد: وی یکی از فرماندهان لایق و پرکار نیروی زمینی سپاه بود.

وی گفت: سردار افشارمنش در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس شرکت داشت و در عملیات کربلای یک تا مرز شهادت پیش رفت که کاسه سرش آسیب جدی دید اما خدا توفیق داد 28 سال دیگر بعد از آن حادثه برای نظام جمهوری اسلامی خدمت کند.

سردار پاکپور افزود: یگانی که سردار افشارمنش فرماندهی آن را عهده داشت یگان زرهی و تخصصی و از نظر نظم، انضباط و آمادگی یکی از بهترین های یگان های نیروی زمینی سپاه بود.

وی تصریح کرد: همه این آمادگی‌ها مدیون تلاش و فداکاری سردار افشارمنش است و وی فردی پرکار، پرتلاش و کم توقع بود و هیچ حاشیه ای نداشت.

سردار افشارمنش دوشنبه این هفته در سانحه رانندگی محور بم - کرمان به دیار باقی شتافت و پیکرش روز گذشته (چهارشنبه) در گلزار شهدای کرمان کنار همرزمان شهیدش آرمید.

آیین ترحیم و یادبود این یادگار دوران دفاع مقدس امروز با حضور شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، مسوولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

کد خبر 259482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز