دومین مرحله‌ رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار با پرتاب موشک‌های زمین به زمین صاعقه انجام شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این مرحله موشک‌های زمین به زمین نیروی زمینی با نظارت فرمانده کل ارتش و هدایت قرارگاه مرکزی رزمایش از صدها کیلومتر دورتر به سمت منطقه رزمایش پرتاب شد.

به گفته‌ امیر سرتیپ کیومرث حیدری سخنگوی رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار، موشک‌های زمین به زمین صاعقه و موشک‌های ساحل به دریا که توسط متخصصین صنایع دفاع و مبتکران داخلی ساخته و بهینه شده با برد قابل توجه و قدت زیاد جوابگوی هرگونه تهدیدی خواهد بود.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش سامانه‌های اطلاعاتی الکترونیکی، ضدالکترونیکی و ارتباطی ساخت صنایع دفاع با امکانات ایجاد اختلال در سیستم‌های ارتباطی دشمن مورد استفاده قرار گرفت و هم‌چنین سامانه فرستنده رادیویی سیار به عنوان یکی از لایه‌های ارتباطی پیام‌رسان تا برد 100 کیلومتر و با فرض قطع ارتباط تاکتیکی بهره‌برداری شد.

وی افزود: این مرحله از رزمایش با تکیه بر بخشی از دستاوردهای صنایع نظامی در بهره‌برداری از شبکه‌های هوشمند و قابل کنترل در بخش عملیات ضد الکترونیک و با سیستم‌های جهت‌یاب پخش پارازیت و شنود عملیات ره‌گیری سیگنالی در یگان‌های جنگ‌های الکترونیک انجام شد.

کد خبر 2578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز