مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: در حالی که رئیس کمیته زنان و خانواده مجلس از برپایی جشنواره «زنان سرزمین من» اظهار بی‌اطلاعی کرده و آن را غیرقانونی خواند، دبیر این جشنواره آن‌ را قانونی می داند.

فاطمه آلیا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس قانون ساماندهی مد و لباس، کمیته‌ای برای اجرای این قانون تشکیل می‌شود که نمایندگان وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و معادن، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طبق قانون در آن حضور پیدا می‌کنند.

آلیا افزود:‌ بنده نیز به عنوان ناظر از سوی مجلس شورای اسلامی در جلسات حضور پیدا می‌کردم و از وظایف این کمیته این بود که آیین‌نامه صدور مجوز برای برگزاری کلیه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را صادر کند.

در این آیین‌نامه اعلام شده کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به برگزاری هرگونه جشنواره و نمایشگاه هستند، طبق قانون مجلس باید از این کمیته اخذ مجوز کنند. اما این کمیته از محتوای این نمایشگاه و موارد مربوط به آن بی‌اطلاع است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: اگر از من به عنوان ناظر بر این کمیته سؤال کنید که آیا جشنواره «زنان سرزمین من» که برگزار شده در راستای این قانون است، بنده و اعضای کمیته از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنیم چون اصلاً از موارد محتوایی آن اطلاعی نداریم، اگر مردم هم اشکالی در این جشنواره دیدند باید به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازرگانی و کشور منتقل کنند چون ما از آن بی‌اطلاع هستیم؛ چه‌بسا اگر مجوز می‌گرفتند و ما مطلع می‌شدیم، مجوز می‌دادیم و اشکالی هم در این رابطه نداشت.

اما قند فروش دبیر این جشنواره در مورد عدم داشتن مجوز برای برپایی جشنواره زنان سرزمین من به همشهری گفت: کلیه مکاتبات در زمینه برگزاری این جشنواره با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و مشکلی در ارتباط با  مجوز وجود نداشته است.

گفتنی است دومین جشنواره بین‌المللی زنان سرزمین من در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان واقع در خیابان حجاب از سه روز پیش  تا 18 تیرماه از ساعت 8 تا 22 درحال برگزاری‌ است.

کد خبر 25632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز