همشهری آنلاین: شورای شهر تهران 10 خرداد بعد از گذشت یک سال از زمان آغاز به کار اتوبوس‌های ریالی، نرخ کرایه آنها را بر اساس میزان مسافت تصویب کرد.

به گزارش فارس، خسرو دانشجو در حاشیه هجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تصویب لایحه تعیین نرخ کرایه خطوط ریالی اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: بر اساس این لایحه نرخ خطوط اتوبوسرانی در مورد مسیر‌های صفر تا 7 کیلومتر 75 تومان، بیش از 7 تا 12 کیلومتر صد تومان، بیش از 12 تا 16 کیلومتر 125 تومان و بیش از 16 کیلومتر 150 تومان است.

به گفته وی جدولی از ابتدا و انتهای مسیر‌های مختلف بر اساس میزان مسافت آنها تهیه شده که بر اساس آن اتوبوس‌های ریالی در 421 خط فعالیت خواهند داشت.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که در این جلسه ذی‌حساب و عوامل ذی‌حسابی شهرداری تهران نیز با حضور شهردار تهران انتخاب شدند، تاکید کرد: انتخاب ذی‌حسابی در شفاف‌سازی مالی شهرداری تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد:طی سال‌های گذشته این بخش از قانون با وجود تاکیدات شورای شهر تهران اجرا نمی‌شد و فردی به عنوان ذی‌حساب بر عملکرد مالی شهردار تهران نظارت نداشت.همین باعث ‌شده بود که نظارت دقیقی بر عملیات‌های مالی شهرداری وجود نداشته باشد.

دانشجو اظهار امیدواری کرد: شهرداری می‌تواند با اجرای این مصوبه گام‌های بلندی را در زمینه شفاف‌سازی مالی شهرداری بردارد.

بر اساس اظهارات دانشجو، احمد دنیا مالی و یعقوبی معاونان عمرانی و امور مناطق شهرداری تهران به عنوان نمایندگان و کارشناسان شهرداری در سازمان مدیریت بحران شهر تهران انتخاب شدند.

کد خبر 25563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز