گروه شهری: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: شورای شهر، نرخ کرایه تاکسی ها برای سال 86 را با در نظر گرفتن احتمال سهمیه بندی و افزایش بهای بنزین محاسبه و تصویب کرده است، از این رو هرگونه افزایش نرخ از سوی رانندگان به بهانه افزایش بهای بنزین تخلف محسوب می شود و تاکسیرانی باید بر اعمال نرخ های مصوب نظارت کند.

خسرو دانشجو، در پایان نهمین جلسه علنی و بدون حضور مستمع شورای شهر با بیان این مطلب افزود:  بعضی رانندگان تاکسی با این استدلال که تعیین نرخ کرایه‌ها  قبل از افزایش بهای بنزین تصویب شده  و درخواست  کرایه بیشتر مجاز است، اقدام به افزایش کرایه ها کرده اند که  این اقدام آنها غیرقانونی است، زیرا  شورای شهر هنگام تصویب کرایه تاکسی، افزایش نرخ سوخت در سال جدید را  لحاظ کرده  و بر اساس آن نرخ‌ها تعیین شده است.
وی از شهروندان خواست،  ضمن  خودداری از  پرداخت کرایه اضافی، تخلفات  احتمالی را به سازمان نظارت بر تاکسیرانی گزارش کنند.

به گفته وی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی  تهران روز سه شنبه  برای ارائه توضیحات  و گزارش در رابطه با نظارت و کنترل بر نرخ های مصوب،  در جلسه علنی شورای شهر  حضور خواهد یافت.

یک فوریت احداث گورستان 

سخنگوی شورای شهر همچنین از تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری  به صدورمجوز ایجاد گورستان در اراضی واقع در کیلومتر 12 آزادراه  تهران- شمال واقع  در محدوده امامزاده عقیل خبر داد.

دانشجو  با اشاره به اینکه احداث این گورستان توسط بخش خصوصی  پیشنهاد  شده است گفت:  اعضای شورا معتقدند که شهرداری نباید نسبت به گورستانها نیت درآمدزایی داشته باشد.

به گفته وی،  مطابق قانون،  شهرداری متولی احداث گورستان است و نمی تواند احداث و بهره برداری از گورستانها را به بخش خصوصی واگذار کند.

ضمن اینکه بحث احداث و ساماندهی گورستان‌ها باید به عنوان موضوعی یکپارچه دیده شود.

افتتاح حساب با نظر شورای شهر

به گفته سخنگوی شورای شهر، در جلسه این شورا همچنین لایحه «فهرست حسابهای درآمدی مفتوحه برای مناطق 22 گانه شهرداری تهران»  بررسی و با تصویب شورا مقرر شد
 شهرداری  های مناطق، افتتاح حساب خود را به تصویب شورای شهر تهران برسانند، ضمن اینکه شهرداری مناطق مجاز به برداشت از حساب مذکور نیستند و مانده حساب  آنها باید به خزانه شهرداری  واریز و اعتبارات از محل خزانه توزیع شود.

رئیس جدید سازمان مشارکت‌های مردمی

وی همچنین با اشاره به حضور قالیباف از ابتدا تا انتهای جلسه شورای شهر گفت: شهردار تهران در پایان جلسه گزارشی در خصوص دلایل تغییر و تحول در مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی شهر تهران ارائه کرد.

گزارش هفته آینده شهردار

سخنگوی شورای شهر همچنین با اشاره به گزارش‌های دوره‌ای شهردار در باره مسایل مربوط به حوزه های مختلف  شهرداری گفت: قرار است که شهردار تهران  هفته آتی گزارشی در باره حوزه IT ارائه دهد و برنامه‌های آینده شهرداری را در این زمینه به اطلاع اعضای شورا برساند.

کد خبر 23090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز