یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران به زودی خدمات حوزه شهرسازی خود را به روز و به صورت «آنلاین» در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر تهران در پایان هفتمین جلسه علنی بدون حضور مستمع شورا، در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش این هفته قالیباف شهردار تهران در جلسه شورا پیرامون حوزه شهرسازی، گفت: این طرح قرار است از همین هفته در  مناطق 6 و 17 شهرداری تهران به صورت پایلوت و بعد از بررسی نهایی عملکرد و نتایج آن، حداکثر ظرف پنج تا شش ماه آینده در کل مناطق شهرداری اجرا شود.

خسرو دانشجو افزود: در حال حاضر به دلیل کثرت مراجعات و پائین بودن سرعت پاسخگویی به مراجعین، نارضایتی از حوزه شهرسازی بالا و ایجاد تغییرات در این حوزه ضروری است تا با افزایش سرعت و دقت کار،‌ چنانچه کسی درخواست مجوز ساخت و یا پایان کار داشت در صورت تکمیل بودن مدارک در حداقل زمان ممکن به وی پاسخ مناسب داده شود.وی افزود: به زودی با تکمیل شبکه فیبر نوری و اتصال مناطق و نواحی شهرداری‌‏ به یکدیگر، شهرسازی در تهران به صورت شبکه مدیریت می‌شود.

دانشجو همچنین با اشاره به گزارش شهردار و پیشنهادهای وی مبنی بر ضرورت تغییرات و افزایش سرعت و دقت عمل در حوزه شهرسازی گفت: هم‌‏اکنون حوزه شهرسازی به دلیل وسعت مراجعات و کندی رسیدگی به آنها، با حجم عظیمی‌از پرونده‌‏ها مواجه است و یک شهروند برای دریافت جوازساخت، پایان کار و یا استعلام در برخی موارد روزها و حتی هفته‌‏ها وقت خود را صرف می‌کند.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به بخش دیگری از این گزارش گفت: در حال حاضر در حوزه شهرسازی عمده کارها به صورت دستی و سنتی انجام می‌شود که این موضوع دقت و کارایی را پایین آورده و باید در این حوزه تحولاتی ایجاد و از امکانات موجود برای چک کردن لحظه‌‏ای و آنلاین اطلاعات استفاده شود.

دانشجو اتصال و ارائه خدمات الکترونیکی حوزه شهرسازی از طریق شبکه اینترانت را گامی‌مهم در راستای کاهش مشکلات در تهران عنوان کرد و گفت: شهرداری می‌‏تواند از امکانات به روز و موجود در شهر برای افزایش ضریب پاسخگویی و نظارت دقیق بر اداره امور استفاده کند.

سخنگوی شورای شهردر عین حال گفت: از حوزه شهرسازی و شخص شهردار تهران انتظار داریم به گونه‌‏ای برنامه‌‏ریزی کنند که در حداقل زمان ممکن و ظرف یک تا دو روز جواز ساختمانی، پایان کار و استعلام مورد نیاز به متقاضیان ارائه شود.

گزارش با حضور خبرنگاران

سخنگوی شورای شهر با اشاره به درخواست قبلی برخی خبرنگاران، از این موضوع خبر داد که قرار است گزارش‌های متوالی شهردار تهران در باره حوزه‌های مختلف شهرداری از این پس با حضور خبرنگاران ارائه شود.

دانشجو افزود: شورای شهر و شهردار تهران با این موضوع که گزارش حوزه‌‏های مختلف شهرداری در جلسات علنی و با حضور مستمع ارائه شود موافقت کرده‌اند و تعیین دقیق زمان حضور قالیباف در جلسات شورا بر عهده هیات‌‏ رئیسه است، ولی با توجه به اینکه جلسات روزهای سه‌‏شنبه به صورت علنی و با حضور مستمع برگزار می‌شود، امکان حضور قالیباف در این جلسات زیاد است.

مصوبات شورای شهر

در جلسه با تصمیم اعضای شورای شهر دوفوریت طرح انتزاع امور مرتبط با محیط‏زیست شهری از کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و الحاق آن به کمیسیون توسعه و عمران، تبدیل به یک فوریت شد تا در کمیسیون‌‏های مربوطه در این خصوص بررسی‌‏های بیشتری روی آن صورت گیرد.

در این جلسه همچنین، اعتراض فرمانداری به مصوبه دستورالعمل الزامات و شروط تحقق طرح جامع شهر تهران و همچنین مصوبه الزام شورا به ارجاع و پیگیری طرح چشم‌‏انداز و جهت‌‏گیری‌‏های شهر تهران در افق 1404 بررسی شد.

کد خبر 22518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز