همشهری آنلاین: رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی هشدار داد: تمامی آژانس‌ها در صورتی که ظرف هفته آینده نرخ‌های خود را به سطح قانونی و متعارف نرسانند، به شدت با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا سردار محمد رویانیان روز یکشنبه(10 تیر) با بیان این خبر افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده از هفته آینده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، پلیس 110 و اماکن ناجا با آژانس‌های متخلف برخورد کرده و شیوه برخورد از گرفتن کارت هوشمند سوخت تا تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی و تعطیلی آژانس‌ها خواهد بود.

وی افزود: همچنین دولت در صدد است تا بزودی شماره تلفن 4 رقمی را در خصوص شکایات از افزایش نرخ کرایه‌ها اعلام کند.

رییس پلیس راهور ناجا به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اشاره کرد و گفت: بازرسان تاکسی‌رانی نیز در تهران و سایر استانهای کشور به شدت با هرگونه افزایش نرخ کرایه‌ها برخورد می‌کنند.

آژانس‌های مسافربری که تا 10 اسفند ماه سال گذشته برای کارت سوخت ثبت نام کرده‌اند تنها یک هفته برای دریافت کارت خود مهلت دارند

سردار رویانیان با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در جلسه روز شنبه با حضور مسئولان وزارت نفت، ستاد تبصره 13 و نیروی انتظامی گفت: بر این اساس کلیه آژانس‌های مسافربری که تا تاریخ ده اسفند ماه سال گذشته برای کارت هوشمند سوخت ثبت نام کرده‌اند از روز یکشنبه جاری به مدت یک هفته مهلت دارند تا کارت سوخت خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که مالکان این دسته از خودروها در مهلت تعیین شده برای دریافت کارت خود مراجعه نکنند درخواست آنها ملغی خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: حدود 130 هزار کارت هوشمند سوخت آژانس‌هایی که در مرحله دوم در طرح ساماندهی ثبت‌نام کرده‌اند نیز ظرف دو هفته آینده صادر شده و در اختیار آژانس‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که تعدادی از آژانس‌های مسافربری هنوز برای دریافت کارت هوشمند سوخت ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: به عنوان مثال تنها در تهران یکهزار و 890 آژانس مسافربری با حدود 19 هزار خودرو در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی ثبت‌نام نکرده‌اند؛ چرا که تصور می‌کردند چون آنها مجموعه وزارت بازرگانی هستند، این وزارتخانه برای آنها کارت سوخت می‌گیرد.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از روز شنبه تمامی آژانس‌های رسمی ثبت شده در وزارت بازرگانی که تاکنون ثبت‌نام اینترنتی نکرده‌اند حداکثر ظرف هفته جاری موظفند لیست خود را از تمامی استانهای کشور به رییس اتحادیه تاکسی‌رانی‌های سراسر کشور تحویل دهند تا برای آنها کارت هوشمند سوخت و برچسب صادر شود.

به گفته وی این دسته از خودروها ظرف دو هفته آینده کارت هوشمند سوخت جدید خود را دریافت می‌کنند.

کاهش 15 درصدی ترافیک

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به وضعیت ترافیک و تصادفات با آغاز سهمیه بندی بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود ترافیک تهران در این مدت 15 و ترافیک سایر شهرهای بزرگ حدود 20 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تصادفات خسارتی نیز در این مدت در تهران 28 و در شهرهای بزرگ حدود 30 درصد کاهش داشته است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا در صورت تثبیت این ارقام برای طرح زوج و فرد تصمیم جدید گرفته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت ترافیک در جاده‌های شمالی کشور نیز به حدود نصف کاهش یافته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به صدور 142 هزار کارت هوشمند سوخت برای مسافربرهای شخصی گفت: متاسفانه با گذشت بیش از دو هفته از فراخوان اعلامی کمترین مراجعه برای دریافت کارت سوخت مسافربرها صورت نگرفته است.

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: تمامی مسافربرهای شخصی که تا 10 اسفند ماه سال گذشته در طرح ساماندهی ثبت نام کرده‌اند باید هرچه سریعتر ضمن رنگ آمیزی 20 سانت درب موتور و صندوق عقب و اخذ معرفی نامه از تاکسیرانی و نصب برچسب برای دریافت کارت هوشمند سوخت خود مراجعه کنند.

مشکل مسافربرهای شخصی

وی به مشکلات کارت سوخت مسافربرهای شخصی اشاره کرد و گفت: برخی مسافربرهای شخصی که واقعا هم مسافربر هم هستند سواد ثبت نام اینترنتی نداشته و تا کنون ثبت نام نکرده‌اند. از سوی دیگر بعضا ثبت نام شوندگان دارای خودروهای ماکسیما، لندکروز، زانتیا و غیره بوده که خود را مسافربر شخصی معرفی کرده‌اند و با گذشت بیش از دو هفته از فراخوان انجام شده برای رنگ‌آمیزی خودرو مراجعه نکرده‌اند.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا در میان ثبت نام شدگان تعدادی پزشک، کارمند و مهندس نیز وجود داشته است.

وی به خودروهایی که بین شهرها و روستاها مسافر جابجا می‌کنند اشاره کرد و گفت: متاسفانه نه شهرداری و نه وزارت راه هیچ کدام این خودروها را به عنوان مسافربر قبول ندارند لذا موضوع این خودروها نیز در دست پیگیری است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه کارت معمولی سوخت آژانس‌ها تا 400 لیتر بنزین ذخیره دارد خاطرنشان کرد: آژانس‌های رسمی می‌توانند روزانه 15 لیتر از این رقم را مصرف و ظرف 20 روز آینده کارت جدید خود را دریافت کنند.

خطوط بین شهری

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه مسافربرهای بین شهری گفت: ماموران پلیس راه با این دسته از مسافربرها نیز برخورد می‌کنند.

پیک‌های موتوری

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص پیک‌های موتوری نیز گفت: موضوع افزایش سهمیه این دسته از خودروهای حمل و نقل عمومی نیز در دست بررسی است و بزودی افزایش سهمیه آنها اعلام می‌شود.

وی به حل مشکل ون‌ها اشاره کرد و گفت: کارت‌های سوخت این دسته از خودروها صادر شده و با پست به منازل متقاضیان ارسال شده است.

خودروهای نو کارت سوخت شناور می‌گیرند

سردار رویانیان در خصوص خودروهای نو نیز گفت: خودروهای نوشماره که از تاریخ اول خردادماه سال 86 خریداری شده و کارت خود را نگرفته‌اند برایشان حدود 94 هزار کارت صادر شده و در حال تحویل به پست است.

وی گفت: مقرر شده خودروهای نو شماره نیز کارت شناور 100 لیتری پس از شماره گذاری دریافت کنند و این رقم را مصرف کنند تا کارت سوخت آنها صادر و تحویل شود که این امر ظرف چند روز آینده عملیاتی می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص فروش غیرقانونی کارت‌های سوخت گفت: فروش کارت سوخت جعلی تا کنون به ما گزارش نشده و اکثر این کارت‌ها آنهایی هستند که در پمپ‌بنزین‌ها جا مانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید نگرانی مردم را در خصوص کارت سوخت رفع کند خاطر نشان کرد: هم اکنون باید ستاد تبصره 13 وارد عمل شده و حمل و نقل عمومی توسعه مناسب یابد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بررسی سهمیه سوخت خودروها همچنان ادامه دارد گفت: باید سهمیه سوخت مسافربرها بر اساس جغرافیا تعیین شود.

وی در خصوص مشکل سوخت خودروهای راهنمایی و رانندگی و پلیس راه‌های کشور گفت: این مشکل رفع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 25556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز