چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به این‌که مهلت تعویض پلاک خودروها با عدد سمت راست یک و خودروهای مدل‌های 81 و 82 به اتمام رسیده است، گفت: بیش از 2هزار خودرو با پلاک غیرمجاز به دلیل عدم مراجعه به مراکز تعویض پلاک در تهران توقیف، جریمه و به پارکینگ منتقل شدند.

سردار هادیانفر افزود: حدود 337 هزار پلاک‌های غیرملی با عدد سمت راست 2 نیز تنها تا 20 تیرماه سال جاری برای تعویض مهلت دارند.

وی با اشاره به این‌که پلاک خودروهای غیر پلاک ملی با عدد سمت راست «یک» و همچنین مدل‌های 81 و 82 غیرمجاز است، گفت: مأموران راهنمایی و رانندگی نسبت به توقیف و جریمه 130 هزار ریالی این خودروها و انتقال آنها به پارکینگ اقدامات خود را آغاز کرده‌اند.
به گفته وی تاکنون 75 درصد خودروهای با پلاک سمت راست یک برای تعویض به مراکز مراجعه کرده‌اند.

افزایش 64 درصدی تعویض پلاک

سرهنگ غلامی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا نیز به ایسنا گفت: تعویض پلاک در دو ماهه امسال نسبت به سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، حدود 3 میلیون پلاک غیر فرسوده قدیمی، لیزری و کشوری در کشور وجود دارد که راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بر اساس طرح تدوین شده طی 9مرحله تا پایان سال این پلاک‌ها را تعویض خواهد کرد لذا با توجه به مهلت محدود، تمدیدی در کار نخواهد بود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با اشاره به این‌که مالکان خودروهایی که در مهلت تعیین شده برای تعویض پلاک مراجعه کنند تا 3 میلیون ریال جریمه خود را می‌توانند به پلاک ملی منتقل و از پرداخت عوارض شهرداری و ارایه برگه معاینه فنی معافند و بستگان درجه یک آنها نیز می‌توانند برای تعویض پلاک اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در صورتی که این‌دسته از خودروها پس از پایان مهلت، مراجعه داشته باشند از این تسهیلات برخوردار نخواهند بود.

کد خبر 24748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز