مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور گفت: تردد در جاده های ایران با پلاک‌های قدیمی و لیزری در حکم تردد با پلاک غیرمجاز به شمار می‌رود.

سرهنگ هاشمی افزود: پلیس راه کشور از تردد چنین خودروهایی جلوگیری می‍‌‌‌‌کند و مالک این خودروها را به مراکز تعویض پلاک برای مراحل قانونی و دریافت پلاک ملی معرفی خواهد کرد. 

وی همچنین با اشاره به افزایش سه دهم درصدی قربانیان و زخمی‌های ناشی از تصادفات در هفت ماهه نخست سال 85 گفت: اگر قرار بود با توجه به افزایش 17 و شش دهم درصد تولید خودروها در کشور ، گسترش نیازهای حمل و نقل و همچنین ورود رانندگان جدید به شبکه حمل و نقل کشور طبق روال گذشته آمار کشته‌ها ادامه یابد ، برابر میانگین برنامه سوم توسعه باید این آمار تاکنون 11 و سه دهم درصد افزایش می‌یافت.

 فرمانده پلیس راه کشور درباره پیگیری موضوع خودروسازان مقصر در تصادفات جاده ای اعلام کرد: با توجه به اصل و قاعده بودن ایمنی وسائط نقلیه در سلامت رانندگان و سرنشینان خودروها ، این موضوع در کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در آینده نزدیک نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد .

 سرهنگ هاشمی بااشاره به اینکه پرداخت خسارت ناشی از تصادفات یا تامین ضرر ناشی از حوادث برحسب نظریه کارشناس‌ها تنظیم و به دستگاه قضایی ارجاع می شود ، گفت: در نظریه کارشناسی بخشی به نام علت تامه تصادف درنظر گرفته شده است که کارشناس علت را به هر عاملی چه حقیقی و چه حقوقی منتسب کند ، بیمه خسارت را بر اساس آن پرداخت خواهد کرد.

 وی همچنین با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تعویض کامیونهای فرسوده نیز اندیشیده شده است‌، گفت: تاکنون ابلاغیه ای برای جلوگیری از تردد کامیونهای مدل خاصی در دستور کار پلیس راه قرار نگرفته است.

 فرمانده پلیس راه کشور یاد آوری کرد: با این حال تردد اتوبوسهای با عمر بیش از 25 سال درجاده های کشور ممنوع شده است.

 سرهنگ هاشمی با اشاره به عمر استاندارد 10 تا 15 ساله خودروهای مختلف در کشورهای پیشرفته گفت: سیاست گذاری های کلان در امر تولید خودورها و همچنین تعیین مقدار حمل و نقل کالا در این باره موثر است .

 آخرین مهلت تعویض پلا‌ک خودروهای 81

رییس مرکز شماره‌گذاری راهور ناجا، پانزده آذرماه را آخرین مهلت تعویض پلا‌ک خودروهای مدل 81 اعلا‌م کرد.

 سرهنگ "محمدرضا غلا‌می" با اشاره به محدودیت زمانی برای باقیمانده پلا‌ک‌های تعویضی‌،گفت: فرصت تعیین شده تمدید نخواهد شد و دارندگان خودروهای مدل 81 باید در این دوره زمانی نسبت به تعویض پلا‌ک خود اقدام کنند.

وی افزود: در شش ماهه ابتدای سال 85 نسبت به مدت مشابه سال قبل در پلا‌ک‌های نو شماره 12 درصد ، نقل و انتقال 15 درصد و در تعویض پلا‌ک 26 درصد افزایش در انجام عملیات شماره‌گذاری در ایران داشته‌ایم.

غلا‌می‌، فعالیت شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا را در سه بخش نوشماره‌،تعویض و نقل و انتقال به ترتیب 36 درصد 45 ، درصد و 19 درصد اعلا‌م کرد .

تعویض پلا‌ک خودروها ، نیازمند بسیج ملی 

 رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز گفت: تعویض پلاک خودروها نیازمند اجرای طرح بسیج ملی در این زمینه است .

سردار سرتیپ رویانیان افزود: بر اساس طرح بسیج ملی تعویض پلاک خودروها فرایند اجرای مراحل مختلف این تعویض از طریق شرکت پست صورت می گیرد و رئیس جمهور نیز با اجرای آن موافقت کرده است.

رئیس راهور ناجا بااشاره به سه نوع پلاک خودرو شامل پلاک ملی ایران‌، لیزری و قدیمی در ایران اعلام کرد: از ابتدای شماره گذاری خودروها در ایران تاکنون هشت میلیون و 500 هزار زوج پلاک خودرو به مالکان واگذار شده و این آمار به غیر از هفت میلیون شماره پلاک موتورسیکلت هاست.

وی تصریح کرد: از آغاز این طرح تاکنون سه میلیون و 221 هزار پلاک ملی "ایران" به دارندگان خودرو واگذار شده است.

کد خبر 8919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز