همشهری آنلاین: دوربین‌های نظارتی و کنترل ترافیک در جاده‌های کشور نصب می‌شود

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به تجهیز پنجمین محور مواصلاتی کشور به سیستم کنترل GPS از موافقت برای نصب دوربین‌های نظارتی و کنترل ترافیک در جاده‌های کشور خبر داد

سرهنگ علیرضا اسماعیلی روز چهارشنبه(13 تیر) در حاشیه افتتاح سیستم کنترل GPS محور خراسان - اردبیل که در پاسگاه پلیس راه ساری انجام شد، به ایسنا گفت: بر اساس موافقت انجام شده تمامی محورهای کشور به دوربین‌های نظارت و کنترل ترافیک جاده‌ای تجهیز و ترافیک و مشاهده تخلفات در این محورها و پاسگاه‌های پلیس راه مانیتورینگ می‌شود.

وی با اشاره به این که پلیس تنها در 20 درصد از 180 هزار کیلومتر راه‌های کشور مستقر است، تاکید کرد: متاسفانه هنوز هم رانندگی بد در کشور ما ضد ارزش محسوب نمی‌شود.

فرمانده پلیس راه کشور بی‌نظمی و آمار تصادفات در ایران را نسبت به پیشینه سنتی کشور بالا خواند و گفت:‌ کنترل و نظارت بر ترافیک طی دو تا سه دهه گذشته همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود؛ این در حالی است که با نرخ تولید کنونی خودرو و ترافیک، این سیستم دیگر پاسخگو نبوده و نیازمند به کارگیری تجهیزات الکترونیکی و ITS برای کنترل ترافیک در محورها هستیم.

وی با اشاره به این کاهش تخلفات با بکارگیری سیستم GPS در کشور به ایسنا گفت: میانگین تخلفات اتوبوس‌ها و تانکرهای حامل سوخت از 12 به 8/1 تخلف در هر سفر در محورهایی که به سیستم کنترل الکترونیکی مجهز شده، کاهش یافته است که این امر نشان‌دهنده توجه رانندگان به این مقوله است.

فرمانده پلیس راه کشور با تاکید بر این که با راه‌اندازی سیستم کنترل الکترونیکی در محور خراسان شمالی به اردبیل پنجمین محور مهم مواصلاتی کشور پس از تهران – شیراز، تهران – مشهد، تهران – تبریز و تهران – اصفهان – بندر عباس به این سیستم مجهز شده‌ است خاطرنشان کرد: بدین ترتیب تمامی مسیر شمال به جنوب کشور به سیستم کنترل الکترونیکی (GPS) مجهز شده است.

وی به تجهیز حدود 30 هزار اتوبوس و تانکر حامل سوخت به سیستم GPS اشاره کرد و گفت: این سیستم تا پایان سال بر روی اتوبوس‌های کشور نصب می‌شود.

کد خبر 25801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز