همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط، با بیان اینکه اگر در اجرای طرح اوراق وقف حوزه سلامت را به بحث‌های پیشگیری هم مرتبط کنیم اثرات خوبی خواهد داشت، اظهار کرد: بسیاری از سرطان‌ها ناشی از آلودگی‌های محیطی است.

سید محمد مجابی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اظهار اثرات مثبت انتشار اوراق وقف و تخصیص آن به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان بیان کرد: در آستانه بهار که همه چیز نو می‌شود، امیدواریم با این طرح نوآورانه اثرگذاری وقف در امور خیر‌خواهانه بیشتر هم بشود. وقف نمونه‌ای از کارهای خیر‌خواهانه‌ است که برای جامعه اثرات مثبتی دارد.

وی ورود مقوله وقف در حوزه سلامت را دارای اثرگذاری بالایی دانست و تصریح کرد: اگر وقف در حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد، می‌توان در زمان حاضر که مسائل و مشکلات متعدد، مردم گرفتار بیماری‌ را آزار می‌دهد، گام‎های بسیار مثبتی برای کاهش این آلام برداشت.

امید است که با اجرای طرح اوراق وقف شاهد حضور واقفان بیشتری در جامعه باشیم

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وقف در این حوزه کار خیرخواهانه و نیکو‌کارانه‌ای است که مورد نیاز جامعه نیز هست، ادامه داد: همواره در دین مبین اسلام به بحث وقف توجه ویژه و جدی شده است و علمای شیعه و فق‌ها هم همیشه در رابطه با اینکه وقف برای امور عامه و برای خیر صورت بگیرد نظر مثبت داشته‌اند. امید است که با اجرای این طرح شاهد حضور واقفان بیشتری در جامعه باشیم.

اوراق وقف و بالا رفتن همبستگی در جامعه

وی ادامه داد: با توجه به تمکنی که افراد دارند، توانایی آنها در انجام وقف متفاوت است اما با استفاده از اوراق وقف، قطعاً می‌توان اثر بهتر و ماندگارتری گذاشت و نکته مهم دیگر این طرح حضور و همبستگی بالا در میان جامعه برای به ثمر رساندن یک خواست و در عین حال نیاز است.

بسیاری از سرطان‌ها ناشی از آلودگی‌های محیطی است

مجابی با بیان اینکه اگر در اجرای این طرح حوزه سلامت را به بحث‌های پیشگیری هم مرتبط کنیم اثرات خوبی خواهد داشت، اظهار کرد: در حوزه سلامت اگر ما برای مداوای سرطان اقدام می‌کنیم، بسیاری از سرطان‌ها ناشی از آلودگی‌های محیطی است و این آلودگی‌ها ایجاد سرطان می‌کند. اگر ما بتوانیم حوزه‌های سلامت را گسترده‌تر کنیم و اقدامات پیشگیرانه را هم مورد توجه قرار دهیم، اثرات مثبتی خواهد داشت.

یک تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان اوقاف و سازمان محیط زیست امضا شود

وی گفت: سازمان محیط زیست یک سازمان حاکمیتی است که این سازمان حاکمیتی در مسیر انجام امور مختلف حاکمیتی برای حفاظت از محیط زیست در راستای اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی و قوانین متعدد موضوعه‌ای که باعث تشکیل سازمان محیط زیست شده است باید اقدام کند. ولی یکی از حوزه‌هایی که سازمان محیط زیست به آن‌ها توجه دارد، حوزه آموزش و افزایش آگاهی‌های زیست محیطی است و قطعاً بحث‌های مربوط به وقف در حوزه سلامت می‌تواند مورد توجه سازمان محیط زیست قرار بگیرد و واقفان به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی که برای سلامت محیط زیست کشور اثر‌گذار هستند می‌توانند مورد توجه این سازمان قرار بگیرند. به همین دلیل بسیار بجاست که تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان اوقاف و سازمان محیط زیست امضا شود و قطعا این کار می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد.

کد خبر 254626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز