همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه تهران از افتتاح اولین صندوق نیکوکاری کشور با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، اهدایی خیرین آموزش عالی در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش مهر، محمدحسین امید سرپرست دانشگاه تهران در نخستین جشنواره تجلیل از خادمین و واقفین دانشگاه تهران گفت: زمانی که من در اروپا درس می‌خواندم همیشه به این موضوع حسرت می‌خوردم که چرا در کشور ما که "وقف" در فرهنگ دینی و ملی وجود دارد و مردم در مسجد ساختن و مدرسه‌سازی و ... ید طولایی دارند، جای‌شان در آموزش عالی خالی است.

وی افزود: اکنون در آمریکا حدود 2 هزارو 500 موسسه خیریه برای کمک به موسسات و دانشگاه‌های کشورشان وجود دارد؛ همچنین در آلمان 696 بنیاد خیریه برای کمک به موسسات آموزشی فعالیت می‌کنند. البته در ایران نیز خوشبختانه در هفت، هشت سال گذشته خیرین به آموزش عالی روی آورده‌اند.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه بیشترین تعداد خیرین جذب دانشگاه تهران شده‌اند، افزود: این دانشگاه همیشه مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و ایشان از دانشگاه تهران به عنوان قله و نماد آموزش عالی یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور خیرین نشان‌دهنده این واقعیت است که اگرچه این حرکت دیر آغاز شده اما سرعت رشدش بسیار بالاست.

امید با اشاره به اینکه اکنون بیش از 350 نفر واقف و خیر در حوزه آموزش عالی فعال هستند، افزود: طبق اطلاعات دبیرخانه خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از 200 نفر این افراد با دانشگاه تهران در ارتباط هستند و در حال حاضر حدود 125 پروژه با مساحت 400 هزار متر مربع در کشور توسط خیرین بزرگوار یا به بهره‌برداری رسیده یا در دست اجرا است.

امید با تاکید بر اینکه وزارت علوم سعی در تقویت این فرهنگ در آموزش عالی کشور دارد، اظهار کرد: بر همین اساس وزارت علوم برنامه‌ای دارد تا با تشکیل ستادی در این وزارتخانه تمام دانشگاه‌ها بنیاد خیرین داشته باشند تا تمام دانشگاه‌ها از این پتانسیل عظیم استفاده کنند.

کد خبر 252216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز