جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه فروردین ۹۳ در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: مساله بسیار شگفت انگیزی که در این زمان اتفاق افتاده است قطعنامه هیات پارلمانی اروپاست که در کمیته روابط خارجی تصویب شد.

وی ادامه داد: ابتدا باید به خود اروپایی‌ها تسلیت بگوییم که معلوم می‌شود شما کاملا نوکر آمریکا و سرسپرده هستید؛ گویا خودتان استقلالی ندارید و هر چه اربابتان بگوید شما عمل خواهید کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: خیلی شرم آور است یعنی بی‌حیایی و بی شرمی را به حد اعلا رساندند، چه توقعات و اتهامات عجیبی مطرح می‌کنند و می‌گویند در ایران حقوق بشر مراعات نمی شود؛ به چه دلیل مراعات نمی‌شود؟ چون در ایران اگر کسی قاتل بود باید کشته شود و شما این را خلاف حقوق بشر می‌دانید یعنی بگذاریم انسان‌ها هرچه می‌خواهند بکشند و کسی آن ها را مجازات نکند.

آیت الله موحدی کرمانی اظهارداشت: قرآن می گوید اگر می خواهید یک جامعه زنده داشته باشید باید قصاص در آنجا حاکم باشد.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری آمدند و گفتند با استانداردهای بین‌المللی سازگاری ندارد، ممکن است بیان کنید این استانداردها چیست که ایران تخلف کرده است؟ زورگویی کمتر کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توقع دارند و دستور می‌دهند فتنه‌گران به خصوص سران فتنه باید آزاد شوند، این ها دیگر آبرویی برای سران فتنه باقی نگذاشتند البته آبرو نداشتند.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: همچنین آنها با کمال پررویی دستور می‌دهند احمد شهید که عنصری ضد ایرانی و بلندگوی استکبار است، باید اجازه دهید وارد ایران شود و فتنه کند؛ ایران اگر بنا باشد مجری این فرامین باشد باید به او تبریک گفت.

وی افزود: آنها می‌گویند باید سفرهای پارلمانی به ایران حتما باید همراه با اجازه ملاقات با فتنه‌گران و ضد انقلاب‌ها باشد و این چه توقعات زشتی است، یعنی رسما می‌گویند ما می خواهیم فتنه و فساد کنیم و می‌خواهیم با حکومت بجنگیم.

آیت الله موحدی کرمانی اظهارداشت: البته دولت و مجلس به این یاوه سرایی ها پاسخ داده اند اما توقع این است موضع بیشتری بگیرند.

وی با بیان این که می‌خواهم به اروپایی ها بگویم که موضع دولت و مجلس ما را دیدید و می خواهم موضع مردم را به شما نشان دهم ، از نمازگزاران سوال کرد: آقایان این بدبخت‌ها انتظار دارند که ما اجازه دهیم همجنس بازی در ایران رایج شود، نظرتان را بیان کنید؟ نمازگزاران با فریاد مرگ بر آمریکا پاسخ دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این ملت و مردم هزاران شهید دادند تا استقلال را بدست آوردند و استقلال در متن قانون اساسی آمده است اما این‌ها با کمال پرویی می‌خواهند در همه امور کشور ما دخالت کنند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ما دین داریم و برای دین حرمت قایل هستیم، شما کاری به دین ندارید و دنبال هوسرانی هستید اما ما متدین هستیم و دین داریم و به شما اجازه نمی دهیم این دخالت‌های زشت را در کشور ما کنید و این حرف‌های یاوه را بزنید البته دلمان می‌خواهد هیات ایرانی و دولت محترم این موضع مردم را به اتحادیه اروپا منعکس کند.

وی ادامه داد: باید بدانیم و دولت هم بداند که تکبر در بعضی از مواقع عبادت است؛ تکبر در مقابل متکبر و زورگو عبادت است. مردم ما، مردمی هستند که روی مواضع خود محکم ایستاده‌اند و برای این مواضع جان و شهید داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اوباما و خانم شرمن خیلی سخن از این می‌زنند که ما به ایران اعتماد نداریم، عجیب است، اگر شما به ایران اعتماد ندارید ملت،دولت و نظام ایران هزاران مرتبه به شما بی‌اعتماد است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: این توافق‌نامه به طوری که دیدیم پخش شده و در دست افراد قرار گرفته است اما من یک جمله در این توافق نامه دیدم که شایسته است وزارت خارجه و هیات ایرانی روی این جمله دقت کنند.

وی اظهارداشت: این جمله انگلیسی است که ترجمه آن یعنی ˈتا در مورد همه چیز توافق نشود در خصوص هیچ چیز توافق نمی‌شودˈ.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها با این زیاده خواهی‌ها یکبار حقوق بشر، یکبار موشک‌های بالستیک و یکبار حمایت از حزب‌الله را مطرح می‌کنند و هر روز یک بهانه می‌آورند. یک روز هم ممکن است آنچه اتحادیه اروپا می‌گوید را در توافق نامه بگنجانند که ایران باید به هم جنس بازی اجازه دهد.

وی ادامه داد: آنها این موضوع را در توافق نامه آورده‌اند که ˈتا در مورد همه چیز توافق نشود در خصوص هیچ چیز توافق نمی‌شودˈ، یا من نمی‌فهمم من را هدایت کنید یا آنکه ...

آیت الله موحدی کرمانی افزود: آنها می‌گویند که همه چیز حتی رفع تحریم‌ها نیز قابل برگشت است که شما هم باید بگویید ما هرچه می‌گوییم قابل برگشت است.

وی همچنین در ادامه از اقدام راهیان نور تجلیل و تشکر کرد و اظهارداشت: این اقدام بسیار برنامه ارزنده‌ای است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به مطرح شدن لایحه امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: از این اقدام بسیار خوشحال شدیم و نمایندگان سعی کنند این لایحه کامل و جامع و در صحن مجلس تصویب شود تا این فریضه مهم به خوبی اجرا گردد.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به سفرهای نوروزی اظهارداشت: سفر خوب است و اسلام هم این استفاده‌های مباح را مجاز دانسته است اما گاه گاهی انسان می‌بیند سلسله مشکلاتی در این سفرها است.

وی ادامه داد: مجلس و دولت باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا از تعطیلات نوروزی بهتر استفاده شود که مشکل ترافیکی و برخورد با باران و برف کمتر پیش بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: تروریست‌ها در سوریه شکست می‌خوردند و حکومت سوریه با این‌ها برخورد جدی و قاطع دارد و مطلع شدیم که 450 نفر از این تروریست‌ها تسلیم شدند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 1393 از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: قوای سه گانه باید با قاطعیت این موضوع را عملی و به نتیجه برسانند.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اساس جهاد حضرت زهرا (س) جهاد فرهنگی، بیدار و آگاه کردن مردم از جهالت بود.

وی با بیان این که اولین گام آن حضرت در جهاد فرهنگی، آمدن ایشان به مسجد و اقامه خطبه آتشین بود، ادامه داد: ایشان در بخشی از خطبه خود اینگونه فرمودند که یادتان باشد چقدر بیچاره بودید، امنیت جانی نداشتید و شما را به عنوان برده می فروختند و آن بدبختی‌ها به برکت رسالت پدرم رسول الله (ص) تمام شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آن حضرت همچنین فرمودند که خداوند اطاعت ما را موجب نظام دین قرار داده است و تمسک به ما به عنوان پیشوا می‌تواند جلوی هر خطری را بگیرد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه وصیت حضرت زهرا (س) به هنگام شهادت در حقیقت سند جاودانه حقانیت ولایت حضرت علی (ع) است، بیان داشت: آن حضرت به همسر بزرگوار خویش فرمودند بدنم را شب غسل بده، مراسم تشییع را شبانه انجام بده و نماز را در دل شب بر من بگذار و هیچ کس را مطلع نکن و محل دفن مرا پنهان کن.

وی یادآورشد: به واقع محققان ما باید پژوهش کنند که چرا دختر پیغمبر (ص) باید چنین درخواستی از حضرت علی (ع) داشته باشد و چرا باید قبر ایشان مخفی بماند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حضرت زهرا (س) پیغمبر نبود اما روح و جان پیامبر اکرم (ص) بود، وحی بر ایشان نازل نمی‌شد اما محدثه بود، آن حضرت امام نبود اما هم کفو امام و حجت ائمه اطهار علیهم السلام بود.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در شرایط بسیار سختی بعد از پدر بزرگوارش قرار گرفت، در شرایطی که امامت و ولایت در معرض خطر بود و آن حضرت نمی‌توانست در برابر چنین مساله مهمی بی‌تفاوت باشد از این رو با جهاد خود، وظیفه مردم را به آنها گوشزد کرد.

کد خبر 254575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز