جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه سال جاری به امامت آیت‌الله امامی کاشانی، ۲۳ اسفند در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه "رئیس‌جمهور محترم در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی خوب می‌نویسند و دولت و مجلس در این رابطه مصمم هستند"، اظهار کرد: این کار به دست صاحبنظران و مجریان است که باید خوب و درست آن را انجام دهند. همان‌طور که امام علی (ع) می‌فرماید، تمام مؤمنان باید در اداره کشور کمک کنند تا کشور در رفاه باشد و دشمنان در مطامعشان مأیوس شوند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به سفر اشتون به ایران اشاره و این سفر را برای رسیدگی به مسایل هسته‌ای قلمداد کرد و گفت: آن دیپلماتی که از طرف 1+5 به ایران می‌آید ولی شاهدیم که به کارهای دیگری پرداخت، با این کار خودشان را سبک کردند و این اقدام برای جامعه اسلامی و دنیا، درس بود. البته منظورم از دنیا، ملت‌هاست، نه آن دوازده - پانزده نفری که خود را مطرح می‌دانند چراکه آنها اراذل و اوباش‌هایی هستند که وقتی امام عصر (عج) ظهور کند گردنشان را خواهد زد اما با ملت‌ها کاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه "شاهدیم عده‌ای در دنیا به نام حقوق بشر همه ارزش‌ها را مصادره کرده‌اند اما از کارهایشان پیداست که مثل تکفیری‌ها به نام اسلام آدم می‌کشند"، خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها هم عامل آمریکا و غرب هستند و اینها به نام دفاع از حقوق بشر خودشان هر جنایتی می‌کنند و جای دیگر به دنبال عیب‌تراشی هستند اما خوشبختانه در ملت ایران در اثر انسجام و یکپارچگی و توجه به کلمات رهبری این اقداماتشان ارزشی ندارد.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته به وضعیت دنیای اسلام، سوریه، مصر، فلسطین و بحرین و جنایت‌هایی که نسبت به شیعیان در بحرین اتفاق می‌افتد اشاره کرد و به زبان عربی متنی در مظلومیت شیعیان بحرین و فلسطین قرائت کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رو به اتمام بودن سال 92، گفت: در خطبه‌ای از امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه آمده است که چه زود می‌گذرد ساعت‌های هر روز و روزهای هر ماه و چه زود ماه‌ها می‌گذرد و سال‌ها فرا می‌رسد و سال‌ها به سرعت می‌گذرد و عمر به سر می‌آید، بنابراین باید تقوا پیش بگیرید.

امام جمعه موقت تهران همچنین به اهمیت کمک به ایتام، بینوایان، بستگان و نیازمندان اشاره کرد و فعالیت‌های کمیته امداد در این راستا را مورد قدردانی قرار داد.

امامی کاشانی همچنین به سالگرد تشکیل سازمانی با عنوان شهدا یعنی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام (ره) اشاره کرد و یاد امام و شهدا را گرامی داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به سالروز تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: این اتفاق نشان دهنده قدرت بیان اسلام است که می‌تواند در مقاطع مختلف اسلام را تابلو کند و نشان دهد.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه "عفت به معنی قدرت و اقتدار برای مهار کردن شهوت و غضب است"، تصریح کرد: تجاوز از نقطه اعتدال خلاف عفت است و عفت یعنی اینکه باید قدرتی داشته باشیم که بتوانیم خود را نگه داریم و حفظ کنیم که این مساله در تمامی امور از جمله مسائل جنسی، مالی، سیاسی، اخلاقی و ... صدق می‌کند که در قرآن هم مباحث مختلفی در مورد شان عفت آمده است از جمله در سوره مبارکه نور.

امامی کاشانی همچنین با اشاره به اینکه "امشب بر اساس برخی روایات تاریخی شب آخر عمر دختر پیامبر اکرم (ص) سومین شخصیت عالم وجود فاطمه زهرا (س) است"، به روایاتی از نحوه رعایت عفت از سوی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد.

کد خبر 253049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز