جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه بهمن ماه در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در مصلای تهران برگزار شد.

صدیقی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: 22 بهمن سالروز تحقق وعده خدا، پیروزی نور بر ظلمت،‌ پیروزی ایمان بر کفر، پیروزی معنویت بر بی‌دینی و پیروزی خون بر شمشیر بود که حضور دشمن‌شکن مردم در طول این 35 سال نشان داده است که مردم حرکت انقلابی‌شان را حفظ کرده و هر سال آن را جشن می‌گیرند و بر روی آن پافشاری می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین بیان کرد: مردم ایران به دنیا اعلام می‌کنند که ما همان انقلابی‌های سال 57 هستیم با وسعت و کیفیت بیشتری که این خود جزو معجزات است. چرا که در سایر انقلاب‌ها در شرق و غرب در ابتدا شعارهایی مطرح می‌شود اما به تدریج این شعارها به کلی از صحنه خارج شده و برجستگی‌های انقلاب‌هایشان کمرنگ می‌شود. سابقه ندارد یک انقلاب، ‌جهش یا خیزشی در دنیا اتفاق بیفتد و بیش از یک سال طراوت خود را حفظ کند.

صدیقی ادامه داد: با وجود این، انقلاب اسلامی برای ما 35 سال گرمابخش بوده و مردم انقلابی هر سال بهتر از سال قبل از انقلاب خود پاسداری کردند و بر دهان صهیونیسم‌ها و استکبار زدند و پیروزی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی در ادامه به اصول انقلاب و رمز پیروزی مردم در سال 57 اشاره کرد و گفت: اولین رمز پیروزی و اصل انقلاب اسلامیت آن است که هم مبدأ انقلاب ما اسلامیت بوده و هم مسیر را مشخص کرده که مردم همچنان بر آن پافشاری می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اصل دیگر انقلاب را ولی فقیه دانست و اظهار کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) اسلام تعطیل نشده و باید این زندگی با مدیریتی که دین را شناخته و باور کرده هدایت شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: حضور هر ساله مردم در راهپیمایی تجدید بیعت با ولایت فقیه است که به خوبی به همه اثبات می‌شود.

وی سومین اصل انقلاب را مقابله با استکبار برشمرد و گفت: آنچه انقلاب یمن، مصر و الجزایر را به باد داد و نتیجه‌ای از آن انقلاب‌ها دیده نشد به این دلیل بود که برای مقابله با استکبار هوشیاری لازم را نداشتند و از آیات قرآن غافل بودند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر محتوای دینی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: تا زمانی که این انقلاب محتوای دینی دارد و ولایت فقیه دارد دشمنان جنگ نظامی دارند، جنگ نرم دارند، ستون پنجم دارند و تحریم و تحقیر دارند. و همانطور که می‌بینیم در این 35 سال از هیچیک از آنها دریغ نکرده‌اند.

صدیقی با بیان این‌که «از دیگر خطوط انقلاب اسلامی، استقلال ما است» بیان کرد: همانطور که نظام کمونیستی از دورن پوسیده بود نظام لیبرالی نیز از درون پوسیده است. قبل از اینکه شعار نه شرقی نه غربی توسط امام مطرح شود همه دنیا شعار افول دین داده بودند اما امام(ره) حیات اسلام را اعلام کرد و به آن جان بخشید.

وی افزود: ائمه ما مردم نداشتند، ‌دین بود و نور مطلق خدا در وجود‌شان بود، اما آنها مردم نداشتند. اما در انقلاب اسلامی ایران این مردم بودند که در کنار امام انقلاب کردند و همچنین همین مردم بودند که یکسری فریب‌خورده را در روز 9 دی بیدار و هوشیار کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «بعضی فکر می‌کنند اسلام با پیشرفت همخوانی ندارد» تصریح کرد: نظام ما خود مثال خوبی است که نشان می‌دهد می‌توان نه شرقی و نه غربی بود و پیشرفت داشت که پیشرفت‌های ما در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی و عرصه‌های مختلف علمی نشان داده می‌شود که مقاومت رمز پیشرفت ما است.

صدیقی خاطرنشان کرد: ما مذاکره را قبول داریم و با هیچ کشوری سرجنگ نداریم، اما اگر کشوری گزینه نظامی داشته باشد مشت‌های محکم خود را آماده کرده‌ایم و دندان هرکس را که قصد جسارت داشته باشد خرد می‌کنیم و این موضوع که ملت ایران به خاطر تحریم تن به مذاکره داده‌اند، توهم است.

وی همچنین گفت: دنیا و مذاکره‌کننده‌ها باید بدانند که ملت ایران مقاوم است و به خاطر شکم و مشکلات اقتصادی از مواضع خود سر سوزنی کوتاه نخواهد آمد. نجابت بعضی افراد داخلی و فضاسازی بعضی عناصر وابسته به غرب موجب شده آمریکایی‌ها به اشتباه بیفتند او یک وحشی خونخوار بی‌قانون است که با اموال غصبی ملت‌ها حکومت پوشالی خود را اداره می‌کند، اما مردم ما جواب همه حرف‌های آمریکا‌یی‌ها را در روز 22 بهمن دادند.

امام جمعه موقت تهران همچنین سالگرد طرد سلمان رشدی توسط امام (ره) را گرامیداشت و گفت: این موضوع جزو صفحات رنگین دوران امام(ره) بوده است.

صدیقی همچنین همگی را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: تقوا باعث عروج روح انسان به مقام عندرب می‌شود. تقوا کلید بهشت است و بهشت پیش خدا است.

وی با بیان این‌که «نماز مهمانی خدا است» اظهار کرد: مهمان ضعیف است و با میزبان کریم و قدرتمند مطلق وارد مذاکره می‌شود،‌ نماز سخن گفتن با خداست چون ما در مقابل خدا هیچ هستیم ادب سخن گفتن را بلد نیستیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «نماز تکلیف نیست بلکه تشریف و تشرف است» تصریح کرد: خداوند در نماز عبد خود را به حضور پذیرفته است و نماز جز با فاتحةالکتاب مقبول نیست چرا که خداوند خود این سوره را برای صحبت قرار داده است.

صدیقی با تاکید بر این‌که «سوره فاتحه اساس و شالوده سوره‌های دیگر است» گفت: در روایات آمده کسی که سوره فاتحةالکتاب را بخواند گویا کل قرآن را قرائت کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از آیات قرآن مربوط به آشنایی با ذات احدیت و خداوند است. بخش دیگر نیز مربوط به انجام و اعمال است، بخشی نیز مربوط به برزخ، قیامت و پاداش انسان است که در سوره‌های مختلف بازگو شده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما در هر نماز چهار گروه را به دوستی فرا می‌خوانیم که شامل شهدا،‌ صالحین، انبیا و صدیقین می‌شوند و می‌خواهیم که در مسیر آنها حرکت کنیم.

صدیقی در پایان با بیان این‌که «دین در تولی و تبری خلاصه می‌شود» گفت: ان‌شاءالله تحولی در نمازمان دیده شود و بدانیم که چه می‌گوییم.

کد خبر 249509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز