سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مینی سریال ˈنیلی تر از مهتابˈ به کارگردانی محسن یوسفی از شنبه ۱۶ فروردین ۹۳ روی آنتن شبکه سه می‌رود.

به گزارش روز سه شنبه 93/01/12 ایرنا، شبکه سه سیما هر ساله به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه ویژه برنامه هایی را تولید و آماده پخش می کند که برنامه های امسال این مناسبت به شرح زیر است:

**نیلی تر از مهتاب

مجموعه 6 قسمتی ˈنیلی تر از مهتابˈ کاری از گروه فیلم های تلویزیونی شبکه سه سیما است که به قلم مهرداد نیکنام نوشته شده است.

این سریال داستان جوانی به نام امین است که به دلیل اختلاف با پدر خود از منصبش عزل شده و در ادامه می‌فهمد که فرد دیگری درصدد جایگزین شدن است. در طی این کندوکاو ها همچنین پی به رازی برده و در این مسیر با ماجراهایی رو به رو می‌شود.

جمشید مشایخی، حمیدرضا پگاه، سعید نیکپور، رحیم نوروزی، عمار تفتی، بهناز جعفری، روناک یونسی، آتش تقی پور، مینا جعفرزاده، مینا نوروزی، سوگل طهماسبی، وحید شیخ زاده و... گروه بازیگران این مجموعه تلویزیونی را تشکیل می‌دهند.

پخش این مینی سریال از شنبه آینده ساعت 20.45 دقیقه از این شبکه آغاز می‌شود و باز پخش آن 14:30 روز بعد خواهد بود.

**مصباح

این برنامه گفتگو محور در دو قسمت 75 دقیقه‌ای در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه به مناسبت دهه دوم فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) تدارک دیده شده است.

مصباح چهارشنبه 13 و پنج شنبه 14 فروردین به ترتیب ساعات 22:15 و 16:15از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

**خطبه خوانی حضرت زهرا (س)

این برنامه، قرائت خطبه حضرت زهرا (س) از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به صورت زنده را به تصویر می کشد.

خطبه خوانی حضرت زهرا (س) پنج شنبه 14 فروردین از ساعت 11:30 و تا 13:00 ادامه خواهد داشت.

**جهانشهری ها

این برنامه مستند در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه تولید شده است.

جهانشهری‌ها به معرفی مسلمانان چند ملیتی و فرا ملیتی می‌پردازد که هویت‌های فرهنگی و ملی متکثر وگاه ترکیبی دارندو در نقاط مختلفی ازجهان زندگی کرده اند،اما همچنان هویت اسلامی بارزی داشته ودرجامعه پیرامون خودعناصر فعالی هستند.

در زمانه افراط‌ها و اغراق‌های ناسیونالیستی، این مجموعه، ضمن به تصویر کشیدن نمونه‌های الهام بخشی ازبیداری اسلامی درمناطق مختلف جهان، باردیگراین پیام قرآنی را یادآور می شود که اسلام دینی ورای مرزهای جغرافیایی و قومی و ملی است ورستگاری، تنها از آنِ آنهایی است که باتقوی باشند.

این برنامه جمعه 15 فروردین از ساعت 17:40 پخش می‌شود.

**نامه های شفاهی

این مجموعه مستند کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی با عنوان نشان از بی نشان ها روایتی است از مادر شهیدان مفقود الاثر احمدی که بینایی خودرا از دست می‌دهد و وقتی از پزشکان هم ناامید می‌شود، از صبح تا شب در بهشت زهرا با فرزندانش و شهدا خلوت می کند و در مراجعه بعدی به پزشک متوجه می شود که بینایی اش 100در صد برگشته است.

این برنامه چهارشنبه 13 فروردین ساعت 14:30 از شبکه 3 پخش می‌شود.

کد خبر 254371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز