همشهری آنلاین: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایران اسلامی به برکت نور فاطمی در جهان اسلامی می‌درخشد.

به گزارش ایرنا،ˈ آیت الله محسن اراکی ˈ در جمع مردم اراک در مسجد ساعت این شهرافزود: به برکت حضرت زهرا (س) ایران اسلامی در تمام زمینه‌ها پیشرفت کرده است که تمام جهان نیز به این امر اذعان کرده‌اند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) دارای دوخطبه عبادی و سیاسی است که در خطبه‌های سیاسی خود آینده جامعه اسلامی را پیش بینی کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) پیش بینی کرده بود که عده‌ای بر جامعه اسلامی حاکم خواهند شد که ثروت این جامعه را به تاراج خواهند بود و امروز بعضی از کشورهای اسلامی شاهد آن هستند.

آیت الله اراکی ادامه داد: در برخی از کشور‌های اسلامی با وجود نفت، ثروت های فراوان و در عصر اینترنت و انفجار اطلاعات 70 درصد مردم در فقر و بی سوادی به سر می برند و روستاهای آنها از نعمت آب، بهداشت و مدرسه محروم است.

وی گفت: حضرت زهرا (س) در خطبه های سیاسی پیش بینی کرده بود که ثروت مسلمانان را به غارت می‌برند و امروز کشور‌های اروپایی نفت برخی کشور های اسلامی را می برند و آن را چند برابر به آنها می‌فروشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جایگاه صدیقه کبری( س ) برای پی ریزی جامعه و خانواده اسلامی باید تحلیل و شناخته شود.

کد خبر 254434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز