همشهری آنلاین: گروه اندیشه: استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر عاشورای فاطمی نبود، عاشورای حسینی وجود نداشت، لذا ترویج عظمت و حفظ حرمت دهه فاطمیه در ایام نوروز یک وظیفه شرعی به‌شمار می‌رود.

فاطمه

حجت‎الاسلام حجت مجیدی‎بیلندی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با تأکید بر اینکه باید باورهای دینی در جامعه بارور شود، اظهار کرد: گروهی در باب فرهنگ با رویکرد استراتژی فرهنگی می‎توانند به تبیین مسائل دینی خصوصاً سامان‎دهی محافل مذهبی بپردازند.

وی علت عدم خروجی مناسب از مجالس مذهبی را نداشتن باورهای مناسب دانست و افزود: بانوان در زمان انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که می‎توانند نقش فعال و مؤثری در جامعه داشته باشند، همچنین از آنجایی‌که سخنان زنان با حس و عاطفه همراه است، تأثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد، اما عدم مدیریت و نظارت بر محافل مذهبی، ظرفیت‌های این محافل را از بین برده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برنامه‎های فرهنگی با مدیریت زنان، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به مدیریت مردان دارد، گفت: زنان می‎توانند انتقال‌دهنده فرهنگ در خانواده و افراد جامعه باشند.

حجت‎الاسلام مجیدی با تأکید بر اینکه هویت در خانواده شکل می‎گیرد، ابراز کرد: تمام باورها و خصوصیات‎های اخلاقی در مسیر خانواده شکل می‎گیرد، بر همین اساس اگر زن و مرد با برنامه‎ریزی دقیق، زندگی را آغاز کنند و ادامه دهند، توانایی شکل‎دهی هویت فرزندان را دارند.

وی با بیان اینکه همه زندگی حضرت فاطمه(س) قابلیت الگوبرداری دارد، عنوان کرد: زندگی حضرت فاطمه(س) از زمان تولد، کودکی و نوجوانی تا ازدواج و دفاع از امامت باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: دفاع حضرت فاطمه(س) از امام علی(ع) نه در مقام همسر بلکه در قالب دفاع از اسلام و امت اسلامی بوده است، لذا علاوه بر اینکه حضرت زهرا(س) همسری دلسوز و غمخوار برای امام علی(ع) بوده است، جان، مال و فرزندان خویش را برای اسلام فدا کرده است.

حفظ حرمت دهه فاطمه در ایام نوروز یک وظیفه شرعی است

حجت‎الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه اگر عاشورای فاطمی نبود، عاشورای حسینی نیز وجود نداشت، ادامه داد: ترویج عظمت و حفظ حرمت دهه فاطمه در ایام نوروز یک وظیفه شرعی به‌شمار می‌رود.

وی مهم‎ترین سیره رفتاری حضرت فاطمه(س) را تربیت فرزد صالح برشمرد و افزود: مادران جامعه، انتقال‌دهندگان فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده هستند، پس تربیت فرزند صالح، مهم‎ترین وظیفه هر زن مسلمان است که باید حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرار دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب مراسم عزاداری دهه فاطمیه را در بیت خویش برگزار می‎کنند، گفت: ایشان بر عظمت هدف حضرت زهرا(س) و حفظ حرمت دهه فاطمیه تأکید دارند.

حجت‎الاسلام مجیدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که خطاب به مسئولان فرموده‎اند: «اگر ما بتوانیم در زمینه زن، خانواده، مادر، همسر و فرزندان درست عمل کنیم، آینده کشور تضمین است»، اظهار کرد: دشمنان با هدف قرار دادن دین مبین اسلام درصدد ضربه زدن به خانواده و جامعه هستند، لذا حفظ کانون خانواده در پرتو دین، سلامت جامعه را در پی دارد.

کد خبر 254113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز