همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در مواقع عادی روزانه ۲۰ هزار خودرو در محور هراز تردد می‌کنند که این تعداد در زمان‌های اوج تردد به ۴۵ هزار خودرو می‌رسد.

هراز

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی که صبح شنبه به همراه معاون اول رییس‌جمهور از محور هراز بازدید می‌کرد، در پلور و در جمع خبرنگاران با اشاره به این که محور هراز از محورهای تاریخی کشور و مورد توجه مردم برای رسیدن به شمال است، گفت: در صدد هستیم با تعریض این محور، ظرفیت آن را 50 درصد افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که 45 هزار خودرو در مواقع پرتردد از هراز عبور می‌کنند، گفت: محور 154 کیلومتری هراز در دو استان تهران و مازندران قرار دارد که برای افزایش ظرفیت آن 19 دستگاه تونل به طول 12 هزار و 700 متر احداث می‌شود.

او افزود: سرعت طراحی محور هراز قبلا 50 کیلومتر ساعت بوده است که با افزایش ظرفیت به 80 کیلومتر ارتقا یافته و شیب 9 درصدی آن به شش درصد کاهش می‌یابد.

آخوندی اظهار کرد: سعی می‌شود محور هراز در سال 94 به طور کامل تکمیل شود هم‌چنین تعریض محور فیروزکوه در سال 93 به اتمام خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با اتمام افزایش ظرفیت این دو محور، ظرفیت‌های دسترسی ایمنی و با سرعت بیش‌تر به منطقه مازندران فراهم می‌شود و با ساخت دو کمربندی شمالی و جنوبی از منطقه پردیس، دسترسی آزادراه‌ها به محور هراز و فیروزکوه برقرار می‌شود. برای دسترسی‌های آزادراهی ادامه پردیس به محورهای شمالی فیروزکوه و تعریض محور هراز به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم از طریق فروش اوراق مشارکت و اوراق خزانه تامین اعتبار لازم صورت گیرد.

آخوندی تاکید کرد: تعریض جاده هراز در گذشته به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران بوده که در ماه‌های پایانی سال 92 به شرکت ساخت به عنوان پروژه ملی تفویض شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش 6.5 درصدی سفرهای نوروزی، گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون 77 میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است و همه دستگاه‌ها از جمله راهداری، پلیس، وزارت بهداشت و هلال‌احمر تلاش می‌کنند تا سفری ایمن داشته باشیم.

وی گفت: در بخش هوایی 15 هزار پرواز داشته‌ایم و در بخش ریلی تاکنون یک میلیون مسافر جابه‌جا شده‌اند و در مجموع در همه بخش‌های حمل و نقلی افزایش ظرفیت داشته‌ایم.

آخوندی در پایان سخنانش بر ارائه کامل آمار سفرهای نوروزی در پایان سفرها تاکید کرد. وزیر راه و شهرسازی امروز شنبه همراه معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان راهداری و مدیران استانی از عملیات اجرایی محور هراز بازدید کرد.

کد خبر 254158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز