همشهری آنلاین: حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تخریب مناره‌های مراقد عمار یاسر و اویس قرنی در شهر الرقه در سوریه از سوی تروریست‌های تکفیری را محکوم کرد.

جنبش حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:جنایات گروه‌های تروریستی علیه مراقد و مقدسات اسلامی و مسیحی در سوریه که آخرین آن تخریب مناره‌های مرقد عمار یاسر و اویس قرنی در سوریه است، محکوم کرده و از افراد و سازمان‌های مسئول می خواهیم که به مسئولیت خود در این زمینه پایبند باشند و به سرعت برای پایان دادن به این فساد طولانی مدت تلاش کنند.

در این بیانیه آمده است: باردیگر دستان کینه توز، مرقدهای صحابه رسول الله(ص) و تابعین ایشان را هدف قرار داد و ویران کرد و این ناشی از فهم و درک نادرست از دین است که اسباب آزردگی مسلمانان در سراسر دنیا را فراهم کرده است.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه تأکید کرد: گروهک موسوم به داعش اقدام به ویرانی مناره‌های مرقد عمار یاسر صحابی گرانقدر پیامبر(ص) و تابع و پیرو مقبول الدعاء اویس قرنی در منطقه الرقه در شرق سوریه کرده است. و این مقدمه‌ای برای ویرانی کامل این دو مرقد در سایه سکوت کامل در قبال این جنایت شنیع است که احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده است و مقدسات آنها را مورد اهانت قرار داده است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: این جنایت جدید، با برنامه ریزی مخالفان سوری که بارها مدعی شده‌اند از مراقد و زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس حمایت می‌کنند صورت گرفته است. این درحالی است که اکنون این گروه‌ها همانند اهل قبور در قبال این اقدامات جنایتکارانه سکوت کرده‌اند.

حزب الله لبنان در ادامه، جنایات گروه‌های تروریستی ضد مراقد و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر الرقه و دیگر مناطق سوریه را محکوم کرد و از افراد مسئول خواست، با احساس مسئولیت به سرعت برای پایان دادن به این اقدامات وارد عمل شوند تا شریک این قبیل اقدامات که موجب فتنه انگیزی و شکاف میان امت اسلامی می‌شود، نباشند.

کد خبر 254042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز