همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان، پیروزی در جنگ سال دو هزار را به معنای شکست طرح صهیونیستی آمریکایی برای سلطه بر منطقه دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت عید باشکوه مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، این جنگ را پایان طرح اسرائیل بزرگ دانست.

سید حسن نصرالله افزود: پیروزی در جنگ بر رژیم صهیونیستی، مقدمه پیروزی‌های دیگر بود و ما هر سال این روز را گرامی می‌داریم تا بزرگی و افتخار آن، نسل به نسل منتقل شود.

وی گفت: این در حالی است که پیامدهای این پیروزی همچنان ادامه دارد، هم برای ما و هم برای دشمن صهیونیستی و ما می‌توانیم پیروزی 25 مه سال 2000 را ایجاد کننده پیروزی‌های مختلف بدانیم. این پیروزی را باید پیروزی لبنان، عرب‌ها و همه مسلمانان دانست و نباید آنرا پیروزی دسته یا گروه یا حتی کشوری خاص دانست بلکه این پیروزی به معنای پایان طرح صهیونیستی آمریکایی برای سلطه بر مقدسات و منافع منطقه دانست.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با هشدار درباره سیاست‌های تجزیه طلبانه آمریکا در منطقه خاورمیانه تاکید کرد: ملت سوریه و محور مقاومت در بحران تحمیلی بر این کشور پیروز خواهد شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به این که سوریه همچمان قلب تپنده اعراب و مدافع کشورهای عربی است درباره طرح‌های آمریکا برای تجزیه کشورهای منطقه خاورمیانه با استفاده از گروه های مسلح هشدار داد و تاکید کرد: آمریکا و دیگر کشورهای غربی تروریست ها را از کشورهای مختلف جهان وارد سوریه کرده اند تا این کشور و محور مقاومت را که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است ویران کنند.

سید حسن نصرالله گروه های مسلح در سوریه را تهدیدی برای همه به ویژه کشورهای اعزام کننده این تروریست ها دانست.

وی با اشاره به این که سیاست هایی که سوریه را هدف قرار داده به شکست خواهد انجامید بر پیروزی محور مقاومت تاکید کرد.

او با تاکید بر این که روند آشتی ملی در سوریه به پیش می‌رود ادامه داد روزی خواهد آمد که ملت‌های منطقه از دولت و ملت سوریه به دلیل پیروزی در این بحران تشکر خواهند کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: رئیس جمهور جدید این کشور باید حامی مقاومت باشد.

نصرالله با اشاره به این که نباید گروه‌های داخلی در لبنان در مسئله انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور وقت کشی کنند، افزود: همچنان فرصتی در داخل لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید برای حفظ صلح و امنیت لبنان وجود دارد.

کد خبر 260637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز