همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت که با پیشرفت خوب مذاکرات، سند نهایی قرارداد خط لوله صلح در حال نهایی شدن است و پس از استعلام زمانی، برای امضا از سوی مقام‌های عالیرتبه سه کشور آماده خواهد شد.

به گزارش شانا نصرت‌الله سیفی بعد از ظهر روز جمعه هشتم تیر با یبان این امر از پیشرفت خوب مذاکرات خط لوله صلح خبر در دهلی نو هند خبر داد و افزود: در مذاکرات این دور قرار است سه سند نهایی شود که سند متن قرارداد هم اکنون در حال نهایی شدن است و مذاکرات کارشناسان حقوقی برای آماده سازی آن برای امضا از سوی مقام‌های عالیرتبه سه کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: متن سند اظهارنامه شرکت‌هایی که باید قرارداد را امضا کنند در مذاکرات امروز نهایی شد و همچنین متنی که باید مقام‌های سه کشور امضا کنند نیز در حال نهایی شدن است و احتمالا در مذاکرات امروز نهایی خواهد شد.

عضو گروه مذاکره کننده ایران در پروژه صادرات گاز ایران  به پاکستان و هند در ادامه اظهار کرد: با توجه به توافق‌های به دست آمده احتمالاً این آخرین دور مذاکرات خواهد بود و جلسه رسمی دیگری برگزار نخواهد شد.

سیفی از توافق هند و پاکستان در مورد هزینه حمل گاز خبرداد و یادآور شد: مقام‌های هند و پاکستان در مورد هزینه ترانزیت گاز نیز خوشبین هستند و به زودی به توافق نهایی خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با اشاره به پایان زمان در نظر گرفته شده برای نهایی کردن مذاکرات خط لوله صلح، تصریح کرد: فردا (شنبه نهم تیر) قرار نیست اتفاق خاصی در مورد این پروژه بیفتد ولی از وزیران سه کشور برای امضا نهایی قرارداد استعلام زمانی صورت می‌گیرد تا مقام‌های سه کشور آن را امضا کنند.

وی حداکثر این زمان را تا نهم مرداد (پایان ماه ژوئیه) برآورد کرد.

به گزارش شانا مورلی دئورا،‌وزیر نفت هند نیز پیش از این اعلام کرده بود: هند انتظار دارد تا اواسط ماه آینده توافق نهایی در باره خط لوله ایران-پاکستان-هند به دست آید.

کد خبر 25384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز