شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: سفر، لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیز‌ترین لحظات زندگی انسان‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. تا جایی که هر کس با مرور خاطرات سفر در ذهن خود ناخودآگاه لبخند بر لبانش می‌نشید.

ملا حسینی

اما نکته‌ای که در این کوتاه نوشته به آن می‌خواهم اشاره کنم، لزوم آگاهی از قصد و مقصد سفر است، که توجه به این نکته لذت سفر دوچندان کند.

فرض کنید در ایام نوروز تصمیم گرفته‌اید به نقطه‌ای از کشورمان ایران سفر کنید؛ که البته تصمیم گرفتن مهم است و در واقع تا تصمیم گرفته نشود به خودی خود اتفاقی صورت نگرفته است. اما تصمیم به تنهایی موجب لذت از اوقات فراغت نیست. ما توصیه می‌کنیم پس از تعیین قصد و مقصد سفر، در جهت بالا بردن دانش و کسب اطلاع از مقصد نیز تلاش کنید.

مثلا اگر قصد سفر به شهر‌های ساحلی دارید یا اینکه تصمیم دارید به شهرها و اماکن زیارتی بروید، کسب اطلاع کنید که از کدام مسیر سفر را آغاز کنید بهتر است و اینکه در طول مسیر از چه نقاط دیدنی می‌توان بازدید کرد و بهره کافی از زمان و هزینه‌ای که قرار است صرف شود، برد.

همچنین توجه به نکات ایمنی و سلامتی خود و خانواده نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نکته بعدی آشنا شدن با آداب و رسوم، صنایع دستی و سوغاتی، غذاها و ... شهر مورد نظر و همچنین جاذبه‌های گردشگری آن، می‌تواند به پربار بودن و بهره کافی بردن از سفر کمک کند.

پس برای اینکه از اوغات فراغت بهره خوبی ببرید و سفری دلچسب در ایام نوروز و تعطیلات داشته باشید به مجلاتی که توصیه می‌کنیم سری بزنید تا از این طریق با انبوهی از اطلاعات که کاملا با مقوله سفر در ارتباط است آشنا شوید.

به مجلات زیر توجه کنید:

کد خبر 253061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز