چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: وقتی صحبت از تاریخ و فرهنگ یک کشور به میان می‌آید، در نگاه اول اینطور به نظر می‌آید که با مقولاتی مشابه به لحاظ مؤلفه‌های فرهنگی و تاریخی رو به رو هستیم.

مثلا موقعیت جغرافیایی، نژاد، پیشینه فرهنگی و تاریخی و ... اما وقتی قرار است از تاریخ و فرهنگ کشور ایران  و چهارگوشه آن صحبت شود، موضوع به کلی شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

چرا که این کشور با پیشینه چندین هزارساله خود که فرهنگ آن در طول قرن‌ها بر کل جهان تاثیر گذار بوده، برای سطر به سطر از تاریخ آن می‌توان کتاب نوشت.

برای اینکه بهتر منظور خود را به مخاطبان عزیز برسانم، پیشنهاد می‌کنم سری به مجلات حوزه تاریخ و فرهنگ ایران بزنید و چانک‌های آن را مطالعه کنید.

در این مجلات می‌توانید با: موزه‌ها، قلعه‌ها، آتشکده‌ها، پل‌ها، کاروانسراها، مساجد، بقعه‌ها، برج‌ها، کلیساها، گنبدها، تپه‌ها، آرامگاه‌ها، مناره‌ها و میل‌ها، بازارها، خانه‌های قدیمی، آب‌انبارها، ارگ‌ها، کبوترخانه‌ها، حمام‌ها و یخچال‌ها آشنا شوید.

همچنین می‌توانید با آثار باستانی و تاریخی ایران، روستاهای تاریخی، چهره‌های تاریخی ایران، چهره‌های دوران دفاع مقدس، پیمان‌نامه‌ها و چهره‌های سیاسی و تاریخی جهان، آثار تاریخی و باستانی جهان و مجله تاریخ جهان آشنا شوید.

البته این مجلات در آینده نزدیک گسترده‌تر و پربارتر خواهند شد تا موجبات رضایتمندی مخاطبان فراهم آید.

کد خبر 192657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز