همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در یازدهمین همایش بانوان قرآن پژوه با بیان اینکه افراد بسیاری بودند که عاقبت به خیر و افراد زیادی بودند که عاقبت به شر شدند، گفت: پیامبر اسلام (ص) نیز در دعاهای خود برای عاقبت به خیری به خدا پناه می‌برد. مهم‌ترین موردی که به عاقبت به خیری کمک می کند در خدمت قرآن بودن است.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه صبح امروز 22 اسفندماه با هدف شناخت عظمت و فضیلت سوره مبارکه یاسین و به منظور تجلیل و تکریم از چهره های شاخص و ممتاز پژوهش و هنر قرآنی با حضور حجت الاسلام حسن خمینی، آیت الله موسوی بجنوردی و دکتر محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام حشمتی، حجت الاسلام دکتر احمد احمدی، حجت الاسلام عبداللهیان و جمعی از جامعه قرآنی در برج میلاد تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم طی سخنانی در اختتامیه این همایش گفت: آیات مختلفی در مورد افرادی که عاقبت به خیر یا عاقبت به شر شدند وجود دارد. امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه در یک دعا 15 مرتبه از خدا خواست تا عاقبت به خیر شود.

وی افزود: داستان ابلیس در قرآن یک نمونه بارز از کسی است که عابد بود ولی عاقبت به شر شد. در نهج البلاغه آمده است که ابلیس 6 هزار سال خداوند را عبادت کرد اما معلوم نیست که این سالها منظور 6 هزار سال دنیوی است یا اخروی، اگر دنیوی باشد یعنی بیش از چندین میلیون سال عبادت کرد ولی به خاطر یک غرور عاقبت به شر شد.

عابدی در ادامه سخنانش اظهار داشت: ابلیس، بلعم باعورا، برسیستای عابد که غربیها به آن آنتوان می گویند عابدانی هستند که عاقبت به شر شدند. از این نمونه افراد در تاریخ بسیار آمده است. در مقابل در تاریخ نمونه های بیشماری نیز از افرادی داریم که عاقبت به خیر شده اند از جمله آن حر بن یزید ریاحی را می توان نام برد.

وی بیان کرد: این فرد در مقابل امام حسین (ع) می جنگید ولی ظهر روز عاشورا در جمع یاران امام حسین (ع) به شهادت رسید و در واقع به مقامی دست یافت که امام زمان (عج) در مقابل او می ایستد و می گوید «بابی انت و امی» و این بزرگترین نمونه عاقبت به خیری است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: هیچکس نمی داند امروز که ما در خدمت قرآن هستیم آیا سال دیگر نیز در این خدمتگزاری باقی می مانیم یا نه و در این مورد باید تنها به خدا پناه ببریم کما اینکه پیامبر اسلام (ص) نیز در دعاهای خود برای عاقبت به خیری به خدا پناه می برد.

عابدیدر پایان سخنانش گفت: از جمله مواردی که سبب عاقبت به خیری می شود شامل دعای پدر و مادر، احترام و تکریم و در خدمت قرآن بودن و تکرار بسیار ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله» بعد از نماز صبح است اما در این میان مهمترین موردی که کمک به عاقبت به خیری می کند در خدمت قرآن بودن است.

کد خبر 253023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز