چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر مطالبه مقام معظم رهبری در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم گفت: متأسفانه با گذشت هشت سال از فرمایشات مقام معظم رهبری ۱۰۰ هزار نفر حافظ قرآن داریم که فاصله تا ۱۰ میلیون حافظ کل، زیاد است.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درباره برنامه‌های این سازمان در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است، گفت: 50 عنوان برنامه آموزشی با سه محور آموزش فصیح خوانی، تربیت حافظ و بازآموزی و به روزرسانی اطلاعات و مهارت‎های معلمین قرآنی در قالب طرحی پنج ساله برای توسعه فرهنگ قرآنی‌ در نظر گرفته شده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان شاهد اوج برنامه‌های قرآنی هستیم ادامه داد: در بحث تبلیغ، ترویج و توسعه مراسم‌ها و محافل قرآنی کشور برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده و باید تلاش کنیم ظرفیت محافل قرآنی را در طول سال برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه افزایش دهیم تا در ماه‌های دیگر شاهد کمرنگ شدن محافل قرآنی نباشیم.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی بودجه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حال حاضر 6 هزار تشکل قرآنی مردمی فعال در کشور دارای مجوز هستند و قصد داریم که با توجه سال عزم ملی برنامه‌های وسیعی از جمله تهیه 500 هزار جلد قرآن با همکاری مردم و توزیع رایگان آن در مناطق محروم را به انجام برسانیم.

قره‌شیخلو با تأکید بر مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم گفت: متأسفانه با گذشت هشت سال از فرمایشات مقام معظم رهبری 100 هزار نفر حافظ 20 ،10 و 30 جزء قرآن کریم داریم و فاصله تا 10میلیون حافظ کل، زیاد است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور افزود: برای رسیدن به مطالبات رهبری نیاز به یک انسجام ملی و برنامه‌ریزی دقیق داریم که در این راه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسانه ملی، آموزش پرورش و دیگر دستگاه‌های قرآنی میتوانند تأثیر فراوانی داشته باشند.

وی ادامه داد: ذخایر اعتقادی مردم که ریشه در معارف قرآن و اهل بیت(ع) دارند بهترین سپر در مقابل تهاجم فرهنگی است که باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

قره‌شیخ‌لو در پایان سخنانش گفت: همه باید بسیج شوند تا الگوهای قرآنی و تعالیم اهل بیت (ع) درابعاد مختلف زندگی و در جهت تقویت باورهای دینی مردم استفاده شود.

کد خبر 259453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز