همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر برگزار شد، گفت: نتایج این آزمون تا پایان سال اعلام و نفرات برتر از ۱۴۰ کمک هزینه زیارتی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه آزمون سراسری طرح ملی حفظ قرآن با شرکت بیش از 200 هزار نفر بزرگ‌ترین رویداد قرآنی پس از انقلاب اسلامی، گفت: سال گذشته اوراق آزمون به صورت متمرکز در قم تصحیح شد، اما امسال پیش از آزمون یک دوره آموزشی توجیهی برای استان‌ها برگزار کردیم و برگه‌های آزمون امسال در استان‌ها طی روز های آینده تصحیح خواهد شد و تلاش می‌کنیم نتایج آزمون تا قبل از فرا رسیدن عید نوروز اعلام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه 540 هزار نفر طی 2 سال در طرح ملی تربیت حافظان قرآن این سازمان شرکت کرده اند، در خصوص دور سوم این طرح اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور سوم طرح انجام شده و نام‌نویسی از داوطلبان از اردیبهشت‌ماه سال 93 آغاز می‌شود و کلاس‌های آموزشی هم در همین زمان آغاز خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم قرعه‌کشی و تجلیل از نفرات برتر این آزمون در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: قرعه‌کشی نفرات برتر آزمون طی مراسمی در اردیبهشت‌ماه 1393 برگزار می‌شود و هدایای نفرات برتر در همین مراسم اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: آزمون کتبی‌ روز جمعه در 10 رشته شامل حفظ جزء 30، جزء 30 و 1، جزء 30 و جزء 1 و 2، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و کل قرآن به همراه حفظ 150 و حفظ 300 موضوع از قرآن کریم در سراسر کشور برگزار ‌شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شرط قبولی در آزمون کتبی نیز کسب نمره 70 از 100 نمره است، گفت: افراد پذیرفته شده در این آزمون، علاوه برکسب گواهی حفظ، جوایزی از قبیل 40 کمک هزینه سفر به عمره مفرده، 50 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 80 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هزاران جایزه فرهنگی دیگر برخوردار خواهند شد.

کد خبر 251811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز