همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شهید مظلوم بهشتی، الگوی مدیریت انقلابی، ژرف‌اندیشی، نگاه انسانی به مسایل جامعه، سازماندهی و استقامت بود و از همین رو امروز موج گرایش به ارزش‌ها حاصل ایستادگی امثال او و یاران باوفایش است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد در آغاز جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در فاجعه هفتم تیر، مردم ایران جمعی از بهترین نخبگان، مؤمنان و خدمتگزاران خود را از دست دادند، افزود: به‌رغم ویژگی های الهی و انسانی شهید بهشتی، افراد مسئله‌دار و یا کم اطلاع دست به دست هم داده بودند و با هماهنگی قدرت‌های اجنبی در یک جنگ روانی و در یک فضای آلوده و تیره همه تیرهای کینه و خودخواهی و قدرت‌طلبی را به سمت آن عزیز پرتاب می‌کردند.

وی افزود: آنان کار را به جایی رساندند که حتی بسیاری از نیروهای اصیل انقلاب هم جرئت دفاع از وی را نداشتند و حتی برخی برای آنکه خود را از حمله منافقان در امان بدارند، با عوامل گمراه همراهی می‌کردند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: کمتر کسی است که بتواند در چنین فضا و هجومی دوام بیاورد، مگر اینکه دل او مالامال از پاکی و اخلاص و اعتماد به درستی راه باشد و بهشتی مظلوم با آن آرامش، صلابت، تدبیر، عمق و بلندی نگاه در مقابل این هجمه‌ها ایستاد و بر درستی راه خویش تأکید ورزید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه این شهید بزرگوار در اوج فشارهای ناجوانمردانه گروهک‌ها و جبهه فساد داخلی و خارجی به آینده‌های دور می‌اندیشید، گفت: شهید بهشتی همواره در اندیشه آبادانی، حل مسایل ریشه‌ای و بنیادی کشور و پایه‌گذاری نظام‌های هدفمند و درست و سازنده برای کشور بود.

وی افزود: خون آن بزرگوار آنقدر پاک بود که به سرعت گریبان جنایتکاران را گرفت و در مدت بسیار کوتاهی کوس رسوایی آنان همه عالم را گرفت.

رئیس‌جمهور گفت: با شهادت بهشتی عزیز چهره منافقاتی که با اندیشه‌های به ظاهر آزادی‌خواهانه اما در واقع دیکتاتورانه و سبعانه می‌خواستند یاران انقلاب را خلع سلاح کنند برای مردم افشا شد و آن خبث طینت و رذالت‌های درونی‌شان از پرده برون افتاد و دیدیم که چگونه بعد از شهادت یاران انقلاب در فاجعه هفتم تیر، آنان به دامان اربابان خود پناهنده شدند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه منافقان، چهره خود را در پشت حرف‌های دروغ تحت عناوین آزادی بیان، اطلاعات آزاد، رقابت آزاد، احترام به آزادی دیگران، رعایت حرمت‌ها، حقوق مردم، مظلومان یا هر چه بویی از ارزش‌ها داشت مخفی می‌کردند، تصریح کرد: آنان به زعم خودشان این کار را کردند و با حرکت کور خود تحلیل می‌کردند که اگر در یک شب این همه انسان‌های بزرگ را بگیرند و بتوانند با کمک عوامل خود مجلس را از اکثریت بیندازند، انقلاب را با شکست مواجه خواهند ساخت.

وی افزود: اگر عنایت خداوند و پاکی و صفای درونی مردم نبود، اینان به تحلیل‌های مادی خود می‌رسیدند، در چنین فضایی نه تنها خون بهشتی و یارانش انقلاب را بیمه کرد، بلکه موجب شد پس از آن هر جا آفت و انحرافی به بدنه انقلاب وارد شد، به لطف الهی پس از مدت کوتاهی دفع  شود و انقلاب مسیر خود را به سمت کمال ادامه دهد.

احمدی‌نژاد به ویژگی دیگری از شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی همواره تأکید می‌کرد که انسانی که معیار دارد و روی معیار بایستد دشمن دارد، مگر می‌شود روی اصول ایستاد و دشمن نداشت. انسانی که خط درست دارد دشمن دارد. اگر اینطور نبود انبیاء و اولیا بدون دشمن بودند و صلحا و بزرگان بدون توهین، تحقیر، جوسازی و فشار روانی به اهدافشان می‌رسیدند.

رئیس‌جمهور افزود: اگر بنا بود مردان مرد و انسان های بزرگ در مقابل این فشارها تسلیم شوند و سازش کنند امروز هیچ نشانی از حقیقت در عالم وجود نداشت، هیچ اثری از ارزش‌ها نبود و هیچ تمایلی برای استقرار ارزش‌ها در عالم نمی‌ماند و اینکه امروز موج گرایش به ارزش‌ها را می‌بینیم، حاصل ایستادگی امثال شهید بهشتی و یاران باوفای اوست.

رئیس جمهور با توجه به فشارهای استکبار و عوامل او به مردم ایران، مجدداً سخن شهید بهشتی را یادآور شد که دشمنان بدانند حرف ملت ایران با آن حرف‌های جاودانه شهید بهشتی و در واقع کلام الهی یکی است: از دست ما عصبانی هستید، عصبانی باشید و از عصبانیت‌تان بمیرید.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: خون شهید بهشتی حافظ سلامت و تضمین راه انقلاب است و از درگاه خداوند علو درجات آن عزیزان را مسئلت و آرزو می‌کنیم در راستای راه این عزیزان باشیم و توفیق ادامه راه این بزرگواران را پیدا کنیم.

کد خبر 25256

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز