سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر کار و امور اجتماعی اعلام کرد: هم‌اکنون 2 میلیون و 991 هزار نفر نیروی بیکار در کشور وجود دارد که سالانه معادل یک میلیون و 200 هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

سید محمد جهرمی، در پاسخ به این پرسش همشهری که آیا بر اساس نظر مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا سال پایانی برنامه چهارم توسعه نرخ بیکاری به 4/8 درصد خواهد رسید، اظهار کرد: با وجود ایجاد سالانه 900 هزار فرصت شغلی و رسیدن میزان فرصت‌های شغلی تا 5 سال دوره اجرای برنامه چهارم توسعه، به 5/4 میلیون نفر با توجه به ورود نیروهای جدید کار به بازار به نظر می‌رسد تحقق این مهم چندان آسان نباشد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 23 میلیون و 466 هزار نفر تعداد جمعیت فعال نیروی کار است، افزود: از این میزان 20 میلیون و 463 نفر شاغل هستند.

جهرمی افزود: این در خالی است که در سال 75 میزان جمعیت شاغل معادل 14 میلیون نفر بوده است که همین امر خود نشانگر ایجاد 6 میلیون شغل و 600 هزار فرصت شغلی ظرف 10 سال گذشته است.

به گفته وی، در ابتدای سال 84 در کشور  بیش از 3 میلیون نفر نیروی بیکار داشتیم که این رقم در پایان سال گذشته به 2 میلیون 991 هزارو 430 نفر بالغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی سیاست‌های کشور با توجه به محوریت سیاست‌های اشتغال و سند چشم‌انداز 20 ساله اجرایی شوند، اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 850 هزار نفر در کشور دارای شغل دوم و بعضاً شغل سوم هستند که با ساماندهی این افراد خود به خود بخشی از نیاز فعلی بازار کار رفع خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه 18 گانه‌ای که برای کاهش نرخ بیکاری تدوین شده است به ساماندهی نیروهای کار آفرین توجه خاصی شده است. همچنین رفع موانع تولید برای پر کردن خلاء نیاز فعلی کشور برای اشتغال هم در این راستا مد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 25192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز