همشهری آنلاین: "بزرگ، قوی، مستحکم، ویرانگر" از جمله صفاتی هستند که رسانه ها به کمین ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی استان ریف دمشق داده‌اند.

سوریه

به گزارش ایرنا، «وسیم بزی» یک کارشناس لبنانی در امور سیاسی گفت که این کمین دست کم به هلاکت 250 ، اسارت 45 و زخمی شدن چند عنصر عضو گروه‌های تروریستی تکفیری « جبهه النصره» و « جبهه الاسلامیه» منجر شده است.

در میان تروریست‌های تکفیری به هلاکت رسیده اتباع بسیاری از کشورها از جمله سعودی ، قطری و چچنی وجود دارند.

این بزرگترین کمینی بوده که ارتش سوریه در 3 سال گذشته علیه تروریست‌های تکفیری زده و محل دقیق آن بین دو شهرک العتیبه و میدعا در غوطه شرقی استان ریف دمشق بوده است.

شبکه المنار لبنان شامگاه چهارشنبه فیلمی را منتشر کرد که یک دسته بزرگ و طولانی تروریست های تکفیری در دام کمینی در غوظه شرقی گرفتار شده و با دو انفجار پیوسته همه آنها که صدها تن بودند، به هلاکت رسیدند.

این انفجارهای خطی سراسر طول دسته تکفیری‌های تروریستی را که در حال عبور از منطقه بودند، پوشش داد.

نیروهای ارتش سوریه چند ماه پیش نیز با برقراری کمینی در غوطه شرقی بیش از 60 تروریست تکفیری را به هلاکت رسانده بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داده است که این گروه از تروریست‌های تکفیری در صفی طولانی در حرکت بودند که در کمین نیروهای ارتش سوریه گرفتار شدند.

این گروه چند صدنفری که « لواء الاسلام» خوانده می‌شد در حال انتقال به محور النشابیه - میدعا - عدرا الصناعیه - الضمیر - بئر القصب - اردن در کمین بود.

مسئول یک دیده بان حقوق بشر سوری مدعی شده است که این کمین را ارتش سوریه با حمایت حزب الله زده است.

« رامی عبدالرحمن» گفته است که از ابتدای بحران سوریه این بزرگترین خسارت به جبهه النصره و دیگر گروه‌های تندرو است که جبران ناپذیر می باشد.

منابع امنیتی گفته اند که این گروه از تروریست‌های تکفیری با حمایت برخی کشورهای عربی و منطقه‌ای از طریق مرز اردن وارد خاک سوریه شده و هدف از این اقدام کاهش فشارها بر تروریست‌ها بوده که اخیرا ضرباتی کوبنده و کشنده از ارتش سوریه در منطقه القلمون دریافت کرده اند

این در حالی است که گفته می شد آمریکا ، عربستان سعودی ، اردن و چند کشور دیگر تصمیم گرفته‌اند جبهه جنوبی را از طریق مرزهای اردن فعال کنند.

برگزاری این کمین دو روز بعداز حمله هوایی ارتش صهیونیستی به یک پایگاه حزب الله در خاک لبنان نگاه محافل سیاسی‌، امنیتی و رسانه ای را به سوی حزب الله معطوف کرده است.

براساس گزارش رسانه های صهیونیستی، احتمال پاسخ مقاومت اسلامی به حمله هوایی ارتش صهیونیستی به یک پایگاه حزب الله منجر به فراگیری ترس و نگرانی در سراسر فلسطین اشغالی بویژه شهرک های صهیونیست نشین شده و ارتش سراسیمه این رژیم را مجبور به اتخاذ تدابیر شدید دفاعی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی کرده است.

درهمین حال منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک تحلیلگر صهیونیستی گفته است با مشاهده فیلم کمین قدرتمند و مستحکم امروز(چهارشنبه) درغوطه شرقی سوریه بخوبی دریافتیم که حزب الله یک ارتش و نه یک گروه نظامی است.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای تایید کرده است که جنگنده‌های ارتش صهیونیستی شامگاه دوشنبه به یک پایگاه این حزب در نزدیک مرزهای سوریه و لبنان در منطقه جنتای بقاع در شرق لبنان حمله کرده‌اند.

حزب الله همچنین تاکید کرده است که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند و مقاومت در زمان و مکان مناسب و با وسیله و ابزار مناسب به آن پاسخ خواهد داد.

کد خبر 251214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز