مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان مستند «سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد» گفت: پژوهشی درباره‌ حضور زنان در جنبش مشروطیت ایران داشته‌ام که قرار است به زودی تولید شود.

تاریخ-زنان

به گزارش ایسنا، آزاده بی‌زارگیتی بیان کرد: در حال حاضر امیدوارم «سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد» نمایش‌های خوبی داشته باشد و کارکردی را که برای مصدومین شیمیایی سردشت منتظرش هستم، داشته باشد.

او در عین حال مطرح کرد: پژوهشی هم درباره‌ حضور زنان در جنبش مشروطیت ایران داشته‌ام که قرار است به زودی تولید شود.

این کارگردان ادامه داد: ساخت «سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد» بسیار دشوار بود و من نیز به عنوان یک مستندساز اجتماعی که دل مشغولی‌های اجتماعی دارم، احساس می‌کنم طیف‌های متفاوت تماشاگران، بازتاب خوبی از آن گرفتند و انگار زنان این فیلم که بعد از مدتی فراموش شده بودند دوباره یادآوری شدند و این بزرگترین اتفاقی بود که برایم رخ داد.

او در پاسخ به اینکه چطور شد که به فکر تقدیر از محمدرضا درویشی (پژوهشگر موسیقی فیلم سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد) افتادند، بیان کرد: به خاطر سالها حضور آقای درویشی در سینمای مستند و پژوهشی که درباره‌ موسیقی کردی انجام و در این فیلم در اختیار من قرار داد تصمیم گرفتیم که از او تجلیل کنیم.

بی‌زار گیتی گفت: درویشی در مرحله به مرحله این کار همراه ما بود و اجازه داد که ما از موسیقی‌های او بدون هیچ چشم‌داشتی استفاده کنیم.

روز پنجشنبه (اول اسفند ماه) از محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی فیلم «سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد» در خانه سینما تقدیر شد.

کد خبر 250969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز